کاندیداهای احتمالی برای پست ولیعهدی جدید کویت



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,
پس از آنکه شیخ نواف الاحمد الصباح زمام امور را در کویت به دست گرفت و به عنوان امیر جدید این کشور معرفی شد، اکنون توجه‌ها به این است که چه کسی است ولیعهد جدید خواهد شد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، با درگذشت شیخ صباح الاحمد الصباح، امیر سابق کویت، برادرش شیخ نواف الاحمد الصباح به جای او تعیین و شانزدهمین امیر کویت شد.

 

در این راستا، برخی منابع دیپلمات احتمال دادند که کویت در دوره حاکمیت امیر جدید به تلاش‌های خود برای برقراری ثبات از راه حفظ روابط خوب با کشورهای همسایه ادامه دهد.

 

دو منبع نزدیک به خاندان حاکم و یک دیپلمات نیز این مساله را تایید کرده و احتمال دادند که سیاست خارجه کویت بدون هیچ تغییری ادامه پیدا کند.

 

آنچه درباره نواف الاحمد الصباح مشهور است اینکه او از زمانی که در سال ۲۰۰۶ ولیعهد شد و نیز در دوره حمله عراق به کویت در سال ۱۹۹۰ که وزیر دفاع بود و زمانی که وزیر کشور بود، تا حد زیادی خارج از کانون توجهات بود. او بنیانگذار گارد ملی کویت است و برای ایجاد همکاری‌های امنیتی با کشورهای عربی تلاش کرده است.

 

خبرگزاری رویترز به نقل از برخی دیپلمات‌ها و تحلیلگران پیش‌بینی کرد که امیر جدید کویت به دلیل رویکردش در دوری از کانون توجهات و نیز سنش، بخش بزرگی از امور کشور را به ولیعهدش منتقل کند و این یعنی شخصی که خاندان حاکم با ولیعهد شدن او موافقت خواهد کرد، از نزدیک پیگیری خواهد شد و این پست نخست وزیری هم را به دنبال دارد.

 

برخی منابع نزدیک به خاندان حاکم و برخی دیپلمات‌ها بر این باور هستند که "شیخ ناصر صباح الاحمد الصباح" که ۷۲ سال دارد، مسن‌ترین فرزند امیر فقید کویت، یکی از چند کاندیدای احتمالی ولیعهدی است.

 

همواره تمرکز و توجه ناصر صباح الاحمد بر کارها است، او سال ۲۰۱۷ وارد رده‌های بالای حاکمیتی شده و در پست وزیر دفاع قرار گرفت اما سال گذشته پس از استعفای کابینه در پی اختلاف‌نظر با پارلمان منتخب، این پست را از دست داد.

 

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، "شیخ ناصر المحمد الصباح"، نخست وزیر سابق کویت که برادرزاده امیر فقید این کشور است، دیگر کاندیدای احتمالی پست ولیعهدی است.

 

همچنین احتمال دارد "شیخ مشعل الاحمد الجابر الصباح"، معاون رئیس گارد ملی کویت به جمع کاندیداهای پست ولیعهدی ملحق شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------