مادورو: ونزوئلا بهره برداری از دو پالایشگاه نفت را از سرمی گیرد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,رئیس جمهور ونزوئلا
رئیس جمهور ونزوئلا با اعلام آغاز مجدد عملیات بهره برداری از دو پالایشگاه نفت در این کشور، از خودکفایی ونزوئلا در زمینه ذخایر بنزین خبر داد. 

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا روز پنج شنبه از آغاز مجدد عملیات بهره برداری از دو پالایشگاه نفت این کشور خبر داد و اعلام کرد که این کشور در زمینه ذخایر بنزین برای مصارف داخلی به درجه خودکفایی رسیده است.

 

هرچند این سیاستمدار برجسته ونزوئلایی بطور دقیق مشخص نکرد که منظور وی کدام پالایشگاه‌های نفت است، افزود که علی رغم این موفقیت‌ها، خرید بنزین از خارج در ماه اکتبر و ماههای بعدی متوقف نمی‌شود.

 

گفتنی است که بسیاری از تحریم‌های جهان غرب علیه ونزوئلا شرکت دولتی نفت و گاز این کشور موسوم به «پترولئوس دی ونزوئلا» و شرکتهای تابعه آن را هدف قرار داده است. هدف اصلی این تحریم‌ها، تصاحب دارائیهای خارجی این شرکت دولتی و ممانعت از انجام تراکنش‌های مالی آن است.

 

شایان ذکر است که روز دوشنبه هفته جاری، ایالات متحده آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه مادورو به بهانه همکاری وی با ایران وضع کرد.

 

در واقع، وضع این تحریم‌ها به عنوان یک بخش جدایی ناپذیر از کمپین آمریکا علیه دولت مادورو پس از تشدید بحران سیاسی در این کشور آمریکای لاتین و در ژانویه ۲۰۱۹ وضع شد. واشنگتن به صراحت اعلام کرده است که «خوان گوایدو» رهبر مخالفان دولت مادورو را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت می‌شناسد!

 

در مقابل، شمار دیگری از کشورها از جمله روسیه، چین و ترکیه نیکلاس مادورو را به عنوان رئیس جمهور قانونی ونزوئلا به رسمیت می‌شناسند. افزون بر این، نیکلاس مادورو نیز ایالات متحده را به تلاش برای راه اندازی یک کودتا در این کشور با هدف تحت کنترل گرفتن منابع غنی ونزوئلا متهم می‌کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------