آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

احتمال آتش‌بس حزب‌الله و اسرائیل با نظارت فرانسه



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , آتش‌بس حزب‌الله و اسرائیل
. روزنامه کویتی "الجریده" امروز (چهارشنبه) از برقراری احتمالی آتش‌بس میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی با نظارت فرانسه و حمایت آمریکا خبر داد.

 به گزاش ایسنا ؛"الجریده" به نقل از یک منبع آگاه نوشت، فرانسه پس از اینکه در جریان موضع حزب‌الله لبنان و سید حسن نصرالله، دبیرکل این حزب درباره رژیم صهیونیستی قرار گرفت به این رژیم پیشنهاد داد برای برقراری آتش‌بس طولانی مدت با حزب‌الله مانند آتش‌بسی که با جنبش حماس فلسطین برقرار کرده، اقدام کند.

 

این منبع گفت، چشم انداز امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه درباره همکاری با حزب الله مبتنی بر این واقعیت است که سید حسن نصرالله شخصیتی اصلی و محوری در لبنان است.

 

به گفته منبع مذکور، فرانسه پیشنهاد کرده مذاکرات پیرامون برقراری آتش‌بس در کنار  آغاز مذاکرات بی سابقه میان لبنان و رژیم صهیونیستی با نظارت آمریکا انجام شود. پاریس معتقد است، موفقیت این دو روند به کاهش نیاز به تسلیحات حزب الله منجر خواهد شد که باید بیشتر به سمت اقدام سیاسی قدم بردارد. این منبع گفت، پاریس موافقت اولیه سید حسن را درباره این چشم انداز خود احساس کرده است.

 

این منبع آگاه در ادامه گفت، فرانسه به واسطه فرستاده ویژه‌ای که به لبنان و اراضی اشغالی سفر می‌کند، کاملا در جریان پرونده ترسیم مرزها قرار داشت. طرف آمریکایی هم به این ابتکار عمل ماکرون توجه و علاقه نشان داد تا دولت لبنان بتواند پیرامون مرزها با رژیم صهیونیستی مذاکره کرده و سپس رژیم را براساس همین مرزها به رسمیت بشناسد.

 

در همین راستا، لبنان اعلام کرد، به توافقی پیرامون چارچوب مذاکرات میان خود و تل آویو درباره ترسیم مرزهای دریایی با نظارت آمریکایی و  بین المللی به نمایندگی از سوی سازمان ملل دست یافته است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------