سئول: کره شمالی احتمالا ۴ صبح رژه نظامی هفتاد و پنجمین سالگرد را برگزار کرده است



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,سئول
سئول اعلام کرد، به نظر می‌رسد کره‌شمالی سحرگاه امروز (شنبه) رژه نظامی بزرگ خود را به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس حزب حاکم کارگران کشور برگزار کرده و انتظار می‌رود جدیدترین و پیشرفته‌ترین تسلیحات پیونگ‌یانگ به نمایش گذاشته شود. 

به گزارش ایسنا به نقل از یونهاپ، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه کوتاهی اعلام کرد: نشانه‌ها حاکی از آن است که کره شمالی رژه بزرگ نظامی خود را در میدان کیم ایل سونگ و با حضور تجهیزات و نفرات ارتش برگزار کرده است.

 

در این بیانیه تاکید شده است که مقام‌های اطلاعاتی آمریکا و کره این رخداد را مورد رازیابی قرار داده‌اند.

 

هنوز زمان دقیق برگزاری این رژه معلوم نیست به گفته برخی منابع این رژه احتمالا قبل از ساعت ۴ صبح به وقت محلی آغاز شده و هنوز معلوم نیست که آیا کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در این مراسم حضور داشته است یا خیر و چه سلاح‌هایی به نمایش گذاشته شده‌اند.

 

چنین مراسم‌هایی معمولا با رژه هزاران نظامی از میدان کیم ایل سونگ پیونگ‌یانگ با حضور کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌شمالی برگزار می‌شد. هنوز تصویری از این مراسم‌ها منتشر نشده است.

 

در همین حال سفارت روسیه در پیونگ‌یانگ گفت که در بحبوحه تدابیر ضد پاندمی برای مقابله با کرونا، کره‌شمالی از مقام‌های خارجی در پایتخت خواسته است تا در مسیرهای نزدیک به محل برگزاری مراسم‌ها حضور پیدا نکنند.

 

وزارت خارجه کره‌شمالی هم از مقام‌های سفارتخانه‌ها و سازمان‌های بین‌المللی خواسته است در اطراف پایتخت با خودرو، دوچرخه و دیگر وسایل حمل و نقل حاضر نشوند و از این رژه تصویربرداری نکنند.

 

سفارت روسیه گفت، وزارت خارجه کره‌شمالی این اطلاعیه را پنجشنبه به دست سفارت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی رسانده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------