آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

پزشک کاخ سفید: ترامپ دیگر ناقل کرونا نیست



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,
پزشک کاخ سفید اعلام کرد که آخرین آزمایش ترامپ حاکی است که او دیگر خطری برای انتقال کرونا به دیگران ندارد. 

تارنمای خبری هیل گزارش داد : «شان کانلی» پزشک کاخ سفید بامداد یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا براساس معیارهای مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های این کشور می‌تواند به صورت امن از قرنطینه خارج شود.

 

پزشک کاخ سفید همچنین افزود که نمونه‌های گرفته شده در صبح شنبه از ترامپ نشان می‌دهد که او دیگر خطری برای انتقال بیماری به دیگران به شمار نمی‌آید؛ کانلی در عین حال مشخص نکرد که آیا آخرین آزمایش کرونای ترامپ منفی بوده یا خیر.

 

ترامپ پنجشنبه دو هفته پیش مثبت اعلام کرد که او و همسرش مبتلا به کووید۱۹ شده‌اند و به قرنطینه خواهند رفت؛ اما فردای آن در پی وخامت حالش به بیمارستان نظامی والتر رید منتقل شد و تا دوشنبه در آنجا بستری بود.

 

رییس جمهوری آمریکا در حالی که به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری بود، برای دیدار هوادارانش که در خارج از بیمارستان تجمع کرده بودند، برای مدتی کوتاه با خودرو از مقابل آنان گذشت. هنوز مشخص نیست که آیا او این اقدام را با مشورت پزشکانش انجام داد یا خیر.

 

ترامپ دستکم از جمعه دو هفته پیش علائمی از این بیماری را نشان داد و به گفته پزشک کاخ سفید همان روز دو بار مجبور به استفاده از دستگاه اکسیژن شد. کاخ سفید تاکنون از اشاره به زمان آخرین تست منفی کرونای ترامپ یا انتشار جدول زمانی مربوط به تشخیص بیماری در او خودداری کرده است.

 

طبق دستورالعمل‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا، افراد بزرگسال با علائم خفیف تا متوسط کووید–۱۹ می‌توانند ۱۰ روز پس از ظهور اولین علائم بیماری در کنار دیگران باشند، به شرط آنکه تا ۲۴ ساعت بدون تب و دیگر علائم رو به بهبودی باشند. اما موارد حادتر، به مدت زمان قرنطینه بیشتری نیاز دارد.

 

مناظره دوم میان بایدن و رییس جمهوری آمریکا قرار بود ۱۵ اکتبر (۲۴ مهر) برگزار شود که ۱۴ روز از زمانی که برای اولین بار خبر ابتلای ترامپ به کرونا منتشر شد، می‌گذرد، اما پس از آنکه مسئولان برگزاری اعلام کردند که این مناظره به صورت مجازی خواهد بود، ترامپ آن را نپذیرفت و لغو کرد.

 

 ایرنا 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------