آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

سناتور جمهوریخواه برای نقل‌مکان رنگین‌پوستان شرط گذاشت



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,سناتور جمهوریخواه
«لیندسی گراهام» سناتور جمهوریخواه ایالت کارولینای جنوبی اعلام کرد که افراد رنگین‌پوست می‌توانند به هر کجا در این ایالت نقل‌مکان کنند تا زمانی که محافظه‌کار و نه لیبرال باشند. 

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری نشریه هیل، گراهام این سخنان را در مجمعی عمومی مطرح کرد.

 

در جریان این نشست، یکی از مجریان از گراهام برنامه درمورد ناآرامی های آغاز شده پس از قتل جورج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی به دست پلیس سفیدپوست آمریکا سوال کرد و وی گفت که تصور نمی کنم نیروهای پلیس به طور فطری نژادپرست باشند.

 

این سناتور آمریکایی افزود: نکته ای که می توانم بدون تردید بگویم این است که شما می توانید یک آمریکایی آفریقایی تبار باشید و به سنا راه یابید، فقط باید ارزش های کشور ما را به اشتراک بگذارید.  

 

وی به سناتور «تیم اسکات» تنها سناتور جمهوریخواه سیاهپوست و «نیکی هیلی» فرماندار سابق ایالت کارولینای جنوبی که اصالتا هندی تبار است به عنوان نمونه هایی از رنگین پوستانی نام برد که به گفته وی به دلیل ارزش هایشان موفق بوده اند.

 

گراهام که با رقابت سختی در برابر «جیمی هریسون» رقیب سیاهپوست دموکرات خود برای انتخاب مجدد روبه روست، درمورد آنچه وی سابقه خوب آمریکایی های آفریقایی تبار در ایالت کارولینای جنوبی نامید، مبالغه و از دانشگاه ها و کالج های سیاهپوست حمایت کرد.

 

وی افزود: من به همه اهمیت می دهم، اگر شما یک جوان آمریکایی آفریقایی تبار یا یک مهاجر باشید، می توانید به هر کجا در کشور بروید، فقط باید محافظه کار باشید نه لیبرال.

 

سخنان گراهام با واکنش سریع دموکرات ها و منتقدان از جمله شخص هریسون همراه بود. هریسون گفت: لیندسی گراهام سرانجام قسمت آرام را با صدای بلند گفت. او فقط به کارولیناهای جنوبی ای اهمیت می دهد که به حزب سیاسی وی تعلق داشته باشند.

 

وی افزود: این موضوع درباره احزاب سیاسی نیست. این مساله درمورد چپ در برابر راست نیست، بلکه درمورد راست در برابر غلط است.

 

«جیمی ویلیامز» مشاور سیاسی کارولینای جنوبی نیز از سخنان گراهام انتقاد کرد و در توئیتی نوشت: سفیدپوستان دیگر مجبور نیستند به سیاهپوستان بگویند چطور فکر کنند یا رای دهند. ذهنیت قرن نوزدهمی شما در کارولینای جنوبی مورد استقبال نیست.

 

«اریک سوآلول» نماینده دموکرات کالیفرنیا در کنگره نیز سناتور گراهام را مورد تمسخر قرار داد و گفت که ظاهرا سخنان وی نتیجه تب یا استفاده از داروی استروئید است. وی به تب ناشی از ابتلا به کرونا و استفاده از استروئید خانواده داروهای مورد استفاده برای کاهش علائم شدید این بیماری اشاره داشت.

 

گراهام که رئیس کمیته قضایی سنای آمریکاست، با نمایندگان مبتلا به کرونا در تماس مستقیم بوده است.

 

رقابت بر سر کرسی ایالت کارولینای جنوبی در سنا سرعت بالایی یافته است و برخی از نظرسنجی ها از رقابت نزدیک گراهام و هریسون خبر می دهد.

 

درپی قتل جورج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی، موجی از اعتراض های ضدنژادپرستی سراسر آمریکا و سایر کشورهای جهان را فرا گرفت و معترضان خواستار برقراری عدالت و مبارزه با نژادپرستی شدند.

 

«درک شاوین» افسر سابق پلیس شهر مینیاپولیس در ایالت مینه‌سوتا با قرار دادن زانوی خود بر گردن فلوید، راه نفس کشیدن را بر وی بست و باعث مرگ او شد.

 

این افسر با چند مورد اتهام از جمله قتل درجه ۲ مواجه شد و سرانجام به قید وثیقه یک میلیون دلاری آزاد شد.

 

اعتراض های آمریکا که بیشتر شهرها و ایالت‌های این کشور را فرا گرفت، در مواردی همچنان به صورت پراکنده ادامه دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------