آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

ژاپن بعد از رژه کره شمالی، وعده تقویت دفاع موشکی خود را داد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,ژاپن
ژاپن وعده داد که ظرفیت بازدارندگی موشکی خود را به منظور پاسخ به تهدیدات سلاح‌های کره شمالی که "تنوع و پیچیدگی" آن‌ها- چنان که روز شنبه در جریان رژه نظامی پیونگ‌یانگ نمایش داده شد- در حال بیشتر شدن است، تقویت کند. 

به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس، کره شمالی روز شنبه به مناسبت گرامیداشت هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس حزب حاکم خود، رژه انواعی از سیستم‌های تسلیحاتی خود را برگزار و از آنچه ظاهراً یک موشک بالستیک قاره‌پیما و بزرگ‌تر از تمام انواع شناخته شده این موشک در کره شمالی بود، رونمایی کرد. این کشور همچنین آنچه را که احتمالاً نسخه ارتقایافته موشکی است که می‌تواند از زیردریایی شلیک شود را نیز به نمایش گذاشت.

 

در حالی که برخی کارشناسان می‌گویند این تسلیحات ممکن است ماکت‌های موشک‌های در حال ساخت باشند، به نظر می‌رسد این نمایش نشان‌دهنده ارتقای مستمر ظرفیت سلاح‌های این کشور در جریان دیپلماسی هسته‌ای متوقف شده با آمریکا است.

 

"کاتسونوبو کاتو"، دبیر ارشد کابینه ژاپن امروز دوشنبه در یک کنفرانس خبری عادی گفت: به منظور پاسخ به تهدیداتی که در حال تنوع و پیچیدگی هستند، ما محکم تلاش خواهیم کرد تا ظرفیت بازدارندگی جامع موشکی خود را تقویت کنیم. ما درک می‌کنیم که گفته می‌شود برخی از آن موشک‌ها، پاسخ‌ با تجهیزات متداول ما را دشوار خواهد کرد.

 

کاتو از ارائه جزئیاتی درباره تحلیل ژاپن از موشک‌های نمایش داده شده توسط کره شمالی خودداری کرد. وی فقط این را گفت که ژاپن به منظور حفاظت از مردمش، به همکاری با آمریکا و دیگر کشورهای نگران ادامه خواهد داد.

 

ژاپن تحت دوره تصدی نزدیک به ۸ ساله شینزو آبه، نخست‌وزیر سابق این کشور، نقش بین‌المللی نظامی خود را در بحبوحه تهدیدات کره شمالی و چین، تحت اتحاد ژاپن-آمریکا توسعه داد.

 

توکیو مکرراً این دو کشور را تهدیدات امنیت منطقه‌ای خود خوانده است و در حال حاضر در حال مطالعه یک تغییر عمده در سیاست بازدارندگی موشکی خود است که امکان توسعه ظرفیت حمله اول به پایگاه‌های دشمن به منظور دفاع در برابر حملات قریب‌الوقوع را شامل می‌شود.

 

انتظار می‌رود"یوشیهیده سوگا"، جانشین آبه و دولتش در اواخر سال جاری، یک برنامه موشکی جدید تنظیم کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------