تصمیم بایدن درباره ترامپ



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,بایدن

 

جو بایدن در مصاحبه‌ای گفت، به اعتقاد وی دونالد ترامپ، رئیس جمهور قبل از او به دلیل "رفتار دمدمی مزاج" نباید به گزارشهای اطلاعاتی دسترسی داشته باشد و اینکه او این نگرانی را دارد که ترامپ اطلاعات را با کسان دیگر به اشتراک بگذارد.

 

به نقل از خبرگزاری رویترز، جو بایدن ،رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه ای با سی.بی.اس ایونینگ نیوز در پاسخ به سوال مجری برنامه درباره اینکه آیا دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق باید گزارشهای اطلاعاتی را دریافت کند، گفت: من فکر می‌کنم خیر. 

 

روسای جمهور سابق آمریکا معمولا به طور سنتی حتی بعد از آنکه از ریاست جمهوری کنار می‌روند برخی از گزارشهای اطلاعاتی را دریافت می‌کنند.

 

ترامپ پیشتر جامعه اطلاعاتی آمریکا را تحقیر کرده و آنطور که شناخته شده، عادت به دریافت گزارش‌های اطلاعاتی طولانی در زمان حضورش در کاخ سفید نداشت. او همچنین گزارش اطلاعاتی آمریکا درباره اینکه روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ مداخله کرده را زیرسوال برد.

 

ترامپ چند روز دیگر با دومین محاکمه برای استیضاحش که این بار از بابت اتهام تحریک به شورش در کنگره آمریکا با فراخواندن مردم به "مبارزه" با نتایج انتخابات سوم نوامبر گذشته است، مواجه می‌شود.

 

جو بایدن اظهار کرد، این دیدگاه که ترامپ نباید گزارشها را دریافت کند ارتباطی با اغتشاشات در کنگره ندارد.

 

بایدن ادامه داد: این به خاطر رفتار دمدمی مزاج و بدون ارتباط با شورش است.

 

رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به سوالی درباره اینکه بزرگترین نگرانی او در صورت دریافت این اطلاعات طبقه بندی شده از سوی ترامپ چیست، درنگ کرده و گفت: ترجیح می‌دهم با صدای بلند گمانه زنی‌نکنم. من فقط فکر می‌کنم لزومی ندارد که او گزارش های اطلاعاتی را داشته باشد. یک گزارش اطلاعاتی به او چه ارزشی می‌دهد؟ او اصلا چه تاثیری به طور کلی دارد به غیر از اینکه ممکن است لغزش کرده و چیزی بگوید؟

 

کاخ سفید پیشتر اعلام کرده بود که این مساله در دست بررسی است.

 

ترامپ ماه‌ها بعد از برگزاری انتخابات ماه نوامبر زمان صرف مبارزه با نتایج انتخابات در دادگاه و طرح ادعاهای بی اساس مبنی بر وقوع تقلب گسترده کرد. او در مراسم تحلیف جو بایدن در تاریخ ۲۰ ژانویه شرکت نکرده و به جایش با پروازی به فلوریدا رفته و در آنجا دفتر پساریاست جمهوری خود را ایجاد کرد.

 

ایسنا  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------