بایدن: هرگز ارتش آمریکا را سیاسی نمی‌کنم/ تشکیل یک نیروی ضربت در پنتاگون درباره چین



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,رئیس جمهوری آمریکا
رئیس جمهوری آمریکا در جریان نخستین بازدید خود از پنتاگون به عنوان فرمانده کل قوا به همکاری و مشارکت آمریکایی‌های سیاه‌پوست در خدمات مسلحانه و لزوم حمایت بهتر از آمریکایی‌ها در ارتش بدون توجه به نژاد، مذهب، جنسیت یا گرایش‌های جنسی آنها اذعان کرد. 

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه یواس‌ای تودی، در جریان این بازدید، "لوید آستین" وزیر دفاع و "کامالا هریس" معاون جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، او را همراهی کردند.

 

بایدن در جریان سخنرانی در جمع پرسنل پنتاگون درباره نیروهای سیاه‌پوست که در تمامی جنگ‌ها در طول تاریخ آمریکا مبارزه کرده‌اند، گفت: حتی موقعی که مشارکت‌های آنها همیشه به رسمیت شناخته نمی‌شدند و به طور مناسب مورد تقدیر و تشکر قرار نمی‌گرفتند، مشارکت‌های سربازان سیاه پوست کمک کرد تا کشور ما به طرف برابری بیشتر و بهتری پیش برود.

 

وی درباره نیروهای مسلح و پرسنل پنتاگون گفت: بدون شک شما بخشی از بهترین نیروی نظامی در تاریخ هستید. خانواده بایدن یک خانواده نظامی است. ما از نزدیک متوجه شدیم که برخی از عزیزان شما به هنگام اعزام نیروها به عراق چه چیزی تجربه کردند.

 

بایدن در این سخنرانی همچنین از تشکیل یک نیروی ضربت پنتاگون در خصوص چین برای ارزیابی سیاست‌های دفاعی و ارائه توصیه‌ها پیرامون چگونگی رسیدگی به چالش‌های شکل گرفته از سوی یکی از دشمنان اصلی خبر داد. "استراتژی دفاع ملی" تهیه شده توسط جیمز ماتیس، وزیر دفاع سابق آمریکا چین را در کنار روسیه به عنوان رقیب اصلی ارتش توصیف کرد.

 

"جان کربی"، سخنگوی پنتاگون اعلام کرده، این دیدگاه در دوران تصدی لوید آستین تغییر نکرده است.

 

به گفته پنتاگون، نیروی ضربت وزارت دفاع آمریکا در امور چین از ۱۵ مقام غیرنظامی و نظامی پنتاگون تشکیل می‌شود. مدیر این نیروی ضربت "الی راتنر"، دستیار ویژه لوید آستین و یکی از مقامات سابق اندیشکده "امنیت جدید آمریکایی" خواهد بود.

 

اولویت‌های اصلی این نیروی ضربت شامل استراتژی، استقرار نیروها و اطلاعات خواهد بود. انتظار می‌رود این نیروی ضربت ظرف چهار ماه اطلاعات و توصیه‌های خود را ارائه کند.

 

بایدن و آستین چندین چالش فوری را در پنتاگون شناسایی کرده‌اند از جمله مشکل دیرینه با آزار و اذیت جنسی و تعرضات جنسی و تصمیمات درخصوص چگونگی استقرار نیروها در خارج از کشور به ویژه در مناطق جنگی.

 

نخستین حضور بایدن در پنتاگون به عنوان فرمانده کل قوا همچنین نشانه‌ای از اطمینان مجدد به ارتشی است که در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ به شدت دچار بی‌ثباتی شده بود.

 

بایدن در جریان این سخنرانی متعهد شد: من هرگز شما را بی‌آبرو نخواهم کرد. من هرگز به شما بی‌احترامی نخواهم کرد. من هرگز کاری را که شما انجام می‌دهید، سیاسی نخواهم کرد.

 

رئیس‌جمهوری آمریکا اظهار کرد: آمریکا تنها باید در موارد استثنایی به اعمال قدرت نظامی متوسل شود.

 

او در عین حال متعهد شد، در حمایت از منافع کشورش در سراسر جهان تردید به خود راه نخواهد داد و با این وجود اقدام نظامی راه حل نهایی است نه راه حل اول.

 

بایدن تصریح کرد: ماموریت محوری و حیاتی وزارت دفاع در بازدارندگی مقابل دشمنان و ورود به جنگ‌ها در صورت لزوم و پیروزی‌ در جنگ‌هاست تا آمریکا در امنیت بماند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------