وکلای ترامپ استیضاح او را تسویه حساب دموکراتها خواندند



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,
وکلای دونالد ترامپ گفتند دموکراتها مدارکی درخصوص اینکه این رئیس جمهور سابق تحریک به اغتشاش مرگبار ماه گذشته میلادی در کنگره آمریکا کرده، ارائه نکردند و از محاکمه مربوط به دومین استیضاح وی جهت تسویه حساب سیاسی استفاده کرده‌اند. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در حال حاضر در مجلس سنای این کشور در محاکمه از بابت اتهام تحریک به شورش از سوی حامیانش که در ششم ژانویه به ساختمان کنگره این کشور در شهر واشنگتن به جهت متوقف کردن فرآیند تایید پیروزی جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات آمریکا در انتخابات حمله کردند، قرار دارد.

 

وکلای دونالد ترامپ در سنا استدلال کردند، اظهارات وی، از جمله یک سخنرانی آتشین وی در همان روز برای درخواست از حامیانش به منظور "مبارزه تمام عیار" به منظور متوقف کردن روند تایید، از سوی متمم اول قانون اساسی آمریکا که تضمین کننده آزادی بیان است، حمایت شده است.

 

مایکل فان دروین، یکی از وکلای ترامپ اظهار کرد: "این ادعا که رئیس جمهور به نحوی خواستار و مایل به رفتار خشونت آمیز و متمردانه بوده و آن را تشویق کرده یک دروغ مضحک و وحشتناک است".

 

مجلس سنای آمریکا نشست اخیر خود درخصوص این محاکمه را در ساعت ۶:۲۹ عصر جمعه به وقت محلی به پایان برد. رای گیری نهایی بر سر محکوم کردن ترامپ ممکن است امروز شنبه انجام شود.

 

نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در طی استدلالهای روزهای اخیر خود ویدیوها و توئیتهایی را مطرح کرده و گفتند که آنها به روشنی نشان می‌دهند که ترامپ با ادعای غلط تقلب در نتایج انتخابات و تحریک حامیانش با لفاظی‌هایش در مدت خیلی قبل تر از ششم ژانویه صحنه را برای خشونت مهیا کرده بود.

 

آنها تاکید کردند، او اوباش را به واشنگتن احضار کرده، به جمعیت حامیانش دستور به راهپیمایی داده و همچنان که خشونتها در تلویزیون به نمایش در می‌آمد هیچ کاری برای متوقف کردن خشونت نکرد. آنها گفتند، تنها درخواست او برای صلح آمیز عمل کردن، او را تبرئه نمی‌کند.

 

جیمی راسکین، یک نماینده دموکرات اظهار کرد: "شما از بانک سرقت می‌کنید و وقتی دارید از در خارج می‌شوید فریاد می‌زنید، به مالکیت خصوصی احترام بگذارید! این دفاع در برابر سرقت از بانک نیست."

 

این در حالی است که بعید است دموکراتها در حالی که تعداد کمی از سناتورهای جمهوریخواه در این استیضاح علیه ترامپ هستند، به محکومیت ترامپ که در بین رای دهندگان جمهوریخواه محبوب مانده، برسند.

 

تیم ترامپ یک ویدیوی حدودا ۱۰ دقیقه‌ای به نمایش گذاشتند که نشان می‌داد دموکراتهای برجسته در سخنرانی‌های سیاسی از کلمه "مبارزه کنید" استفاده کردند.

 

دیوید شوئن، وکیل ترامپ با خطاب قرار دادن دموکراتها اظهار کرد: شما کار اشتباهی انجام ندادید. این کلمه‌ای است که مردم استفاده می‌کنند اما لطفا دست از ریاکاری بردارید.

 

تیم وکلای مدافع ترامپ در عین حال محاکمه برای استیضاح وی را نتیجه یک "شکار موهومات سیاسی" از سوی دموکراتها که چهار سال در تلاش برای تعقیب ترامپ بوده‌اند، توصیف کردند.

 

سناتورها هم‌چنین به دنبال تایید این بودند که آیا ترامپ می‌دانست زمان انتشار یک پیام توئیتری در انتقاد از مایک پنس، معاونش در ریاست جمهوری، او به عنوان ریاست فرآیند تایید پیروزی بایدن از بابت حمله به کنگره در خطر قرار گرفته است؟

 

تامی تابرویل، یک سناتور جمهوریخواه گفت، به ترامپ تلفنی گفته که مایک پنس به خاطر امنیتش از سنا بیرون برده شده است.

 

وکلای ترامپ جوابهای متناقض دادند. فان در وین گفت: من مطمئن هستم که ترامپ نگران بود.

 

این دفاعیه‌ها در پی دو روز ارائه ویدیوها توسط ۹ دموکرات مجلس نمایندگان که به عنوان دادستان در این فرآیند عمل می‌کردند مطرح شدند. آنها ویدیوهایی از این رئیس جمهور جمهوریخواه سابق در حالی که در تجمعاتش تشویق به خشونت می‌کند، ادعاهایش در خصوص تقلب در انتخابات را تکرار می‌کند و از حامیانش خواستار تجمع در شش ژانویه در واشنگتن برای یک تجمع به گفته وی "وحشی" میشود، نشان دادند.

 

جو بایدن روز جمعه به خبرنگاران در کاخ سفید گفت: من مشتاق هستم ببینم دوستان جمهوریخواه من چه کار می‌کنند.

 

فان در وین گفت، در بطن پرونده دادستانها یک استاندارد دوگانه وجود دارد، و استدلال کردند که برخی از دموکراتها خشونتی را "تشویق و تایید کردند" که در تابستان گذشته در برخی اعتراضات ضد نژادپرستی سراسر آمریکا بروز پیدا کرد، بدون آنکه با تبعاتی حقوقی مواجه شوند.

 

در همین حال سناتور جان تیون، جمهوریخواه شماره دو مجلس سنا به خبرنگاران گفت: من چند قطعنامه را دیده‌ام که دست کم فکر می‌کنم می‌توانند حمایتها را جلب کنند. وی افزود، فکر نمی‌کند که تلاش برای ممنوع کردن تصدی سمتهای دولتی از سوی ترامپ طبق متمم چهاردهم به جایی برسد. تا کنون هیچ یک از طرفها برای فراخواندن شاهدان ابراز تمایل نکرده‌اند و به این ترتیب سناتورها به سمت استدلالها و رای گیری نهایی که ممکن است امروز برگزار شود حرکت می‌کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------