دوترته: اگر آمریکا می‌خواهد نیروهایش را در فیلیپین نگه دارد، باید هزینه پرداخت کند



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,
رئیس جمهوری فیلیپین گفت: آمریکا باید برای حفظ توافق استقرار نیروهایش در کشور ما هزینه پرداخت کند. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، رودریگو دوترته، رئیس جمهوری فیلیپین در حالی این اظهارنظر را مطرح کرده که توافق استقرار نیروهای آمریکایی در این کشور آسیایی به دو دهه پیش بر می‌گردد و برای استراتژی آمریکا در آسیا نقش محوری دارد.

 

دوترته که یک ملی‌گرای ناراضی از ائتلاف بلند مدت نظامی با آمریکاست، به صورت یکجانبه توافق "نیروهای بازدیدکننده" را سال گذشته میلادی و به خاطر عصبانیت از عدم صدور ویزای آمریکا برای برخی از مقام‌ها و مسئولان فیلیپینی لغو کرد.

 

رئیس جمهوری فیلیپین در سخنرانی برای سربازان کشورش گفت: باید به آمریکایی‌ها بگویم اگر می‌خواهید توافق نیروهای بازدید کننده پابرجا بماند، باید هزینه‌اش را بپردازید.

 

وی با اشاره به افزایش فعالیت‌های نظامی چین و آمریکا در دریای چین جنوبی گفت: این یک مسئولیت مشترک است اما مسئولیت مشترک هم بدون هزینه نمی‌شود. باید هزینه آن پرداخت شود.

 

دوترته در این سخنرانی به این مساله اشاره نکرد که آمریکا چقدر باید هزینه پرداخت کند.

 

وزیر دفاع فیلیپین گفته است، نهادهای دفاعی فیلیپین می‌خواهند توافق نیروهای بازدید کننده را حفظ کنند چون از طریق ده‌ها تمرین مشترک سالانه برای تقویت توانایی‌های نیروهای کم توان فیلیپین این توافق بسیار مهم است.

 

رئیس جمهوری فیلیپین همچنین گفت: آمریکا در خاک ما آزادانه نیروهایش را تقویت می‌کند ما به این مساله راضی نیستیم چون می‌خواهیم بی طرف باشیم. اما حضور آنها در اینجا به شرایط خاصی نیاز دارد و من با آن مشکلی ندارم.

 

روابط بین دو کشور از زمان روی کار آمدن دوترته در سال ۲۰۱۶ و اظهارات مکرر او در انتقاد از سیاست خارجی آمریکا مخدوش شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------