آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

اولین محموله واکسن‌های کوید۱۹ فایزر شب گذشته وارد لبنان شدند



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , واکسن
منابع از ورود اولین محموله واکسن ضد کرونا به لبنان خبر دادند. 

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد، شب گذشته اولین محموله از واکس ضد کرونا «فایزر» که حدود 28 هزار و 500 دوز تخمین زده می‌شود از بروکسل وارد فرودگاه بین المللی بیروت و پس از آن به سردخانه‌های وزارت بهداشت لبنان منتقل شد تا در اسرع وقت در مراکز تعیین شده بیمارستان‌ها توزیع گردد.  

 

وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد که این کشور موفق شد با وجود همه چالش‌ها در دسته کشورهایی قرار بگیرد که واکسن ضد کرونا دریافت کرده اند.

 

در همین راستا «حمد حسن» وزیر بهداشت در دولت پیشبرد امور لبنان تاکید کرد که واکسن ضد کرونا بدون ملاحظات سیاسی و یا فرقه‌ای به همه شهروندان لبنانی می رسد.

 

وی اظهار داشت که یک سال پس از ظهور اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا ما اکنون با وجود همه چالش‌ها و مشکلات موفق به دریافت واکسن شده‌ایم.

 

حمد حسن گفت، واکسن کرونا با کمک همه شرکای بین‌المللی به دست لبنانی‌ها رسید و این امر بیانگر قابل اعتماد بودن وزارت بهداشت لبنان در سطح جهانی و شفافیت و تعامل سازنده آن با نهادهای بین‌المللی است.

 

وزیر بهداشت در دولت پیشبرد امور لبنان خطاب به همه کسانی که برای دریافت واکسن ضد کرونا شک و تردید داشتند اظهار داشت که ما باید با هم باشیم و در این شرایط واکسن ضد کرونا میان همه شهروندان رنج دیده لبنانی توزیع می‌شود. ما شرایط سخت و ناعادلانه‌ای را پشت سر گذاشتیم ،به ویژه پس از انفجار فاجعه بار بندر بیروت ؛ اما با حمایت و عشق مردم به کشور، چشم به راه آینده‌ای روشن هستیم و شکست نخواهیم خورد.

 

« میشل عون» رئیس جمهوری لبنان در این زمینه اعلام کرد که با رسیدن اولین محموله از واکسن ضد کرونا مرحله نخست واکسیناسیون آغاز خواهد شد.

 

میشل عون با اشاره به اینکه همچنان باید اقدامات پیشگیرانه در مقابل شیوع کرونا ادامه داشته باشد تاکید کرد که شرط موفقیت انجام واکسیناسیون استقبال مردم از آن است.

 

وزارت بهداشت لبنان همچنین با همکاری بخش خصوصی، در صدد تامین دو میلیون دوز از واکسن ساخت شرکت‌های بریتانیایی سوئدی «آسترازنکا» و چینی «سینوفارم» و 200 هزار دوز واکسن روسی «اسپوتنیک وی» است.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------