آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

گفتگوی «آنتونی بلینکن» با «نیکول پاشینیان» پیرامون توافق قره باغ



آنتونی بلینکن نیکول پاشینیان,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
وزیر امور خارجه ایالات متحده در گفتگو با نخست وزیر ارمنستان از توافق قره باغ استقبال و بر اهمیت حاکمیت قانون در این منطقه تأکید کرد.

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده شامگاه جمعه (به وقت واشنگتن) در بیانیه‌ای اعلام کرد که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه این کشور با «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان پیرامون ضرورت احترام به حاکمیت قانون گفتگو و از توافق قره باغ استقبال کرده است.

 

پرایس در این بیانیه ادعا کرد: «وزیر خارجه [بلینکن] بر اهمیت توجه به حاکمیت قانون و نهادهای دموکراتیک تأکید و پشتیبانی مداوم خود از توسعه روندها و نهادهای دموکراتیک در ارمنستان را اعلام کرد. وزیر خارجه همچنین از تلاش‌ها برای دستیابی به یک توافق سیاسی پایدار برای مناقشه قره باغ که به سود مردم این منطقه باشد، استقبال می کند».

 

گفتنی است، در پی واکنش تمسخرآمیز معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ارمنستان به گفته‌های جنجالی پاشینیان در مورد عدم موفقیت موشک‌های اسکندر روسیه در جریان مناقشه قره باغ، بحران سیاسی در ایروان بالا گرفت که در نهایت به اخراج گروهی از نیروهای مسلح ارمنستان انجامید و در مقابل، نیروهای مسلح ارمنستان در بیانیه‌ای خواستار استعفای پاشینیان شدند.

 

در مقابل، نخست وزیر ارمنستان درخواست برای برکناری خود را تلاش برای کودتا خواند و از هواداران خود خواست تا به خیابان‌ها بیایند. از سوی دیگر، مخالفان دولت پاشینیان نیز با برپایی موانع و کمپ‌های چادری در نزدیکی پارلمان خواستار استعفای وی از سمت نخست وزیری شدند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------