تمدید استقرار نیرو‌های گارد ملی در اطراف کنگره آمریکا



  نیرو‌های گارد ملی آمریکا ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
پنتاگون از تمدید استقرار نیرو‌های گارد ملی آمریکا در اطراف ساختمان کنگره خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز سه شنبه در کنفرانس خبری اعلام کرد: استقرار نیرو‌های گارد ملی در اطراف کنگره تمدید می‌شود.

 

وی گفت: یک درخواست رسمی در این زمینه به دست ما رسیده است. کار بر روی این موضوع بر عهده وزیر دفاع است. انتظار می‌رود وزیر دفاع این موضوع را بررسی کند و به زودی تصمیم خود را در این رابطه بگیرد.

 

جان کربی افزود: ما بر روی تمدید این درخواست تمرکز کرده ایم. بخشی از این موضوع به پرکردن شکاف‌ها در قابلیت‌های پلیس کنگره مربوط می‌شود، عمل به بخشی از این موضوع ضروری است.

 

خبرگزاری آسوشیتد پرس هم در این باره گزارش داد موافقت قریب‌الوقوع پنتاگون با تمدید استقرار نیرو‌های گارد ملی در کنگره آمریکا نشان می‌دهد مقامات آمریکایی همچنان از احتمال بروز اعتراضات و ناآرامی‌های جدید در پایتخت این کشور نگران هستند.

 

گفتنی است روز چهارشنبه ششم ژانویه، در جریان حمله هواداران دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا به کنگره این کشور که به تحریک شخص ترامپ انجام شد، دست‌کم شش نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند.

 

در پی این حادثه، پنتاگون اعزام نیرو‌های گارد ملی به واشنگتن را آغاز کرد و هرروز بر تعداد نیرو‌های مستقر در واشنگتن افزود به‌طوری که در روز تحلیف جو بایدن (اول بهمن‌ماه) بالغ بر ۲۰ هزار نیروی گارد ملی آمریکا در واشنگتن به‌ویژه در اطراف کنگره مستقر بودند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------