کره شمالی خطاب به واشنگتن: از خشمگین کردن پیونگ‌یانگ اجتناب کنید!



کره شمالی ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
خواهر کیم جونگ اون ضمن تهدید آمریکا و کره جنوبی بمنظور برگزاری رزمایش مشترک خطاب به دولت بایدن گفت: دردسر درست نکنید و از خشمگین کردن پیونگ‌یانگ بپرهیزید! 

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، خبرگزاری دولتی کره شمالی (کِی‌اِن‌سی‌اِی) از هشدار کیم یو جونگ خواهر رهبر کره شمالی به واشنگتن خبر داد.

 

وی که گفته می‌شود از قدرت ویژه‌ای در سیاست‌های کره شمالی برخوردار است، خطاب به دولت بایدن اظهار کرده است که؛ در صورتی که واقعا به دنبال صلح هستید، از ایجاد دردسر و خشمگین کردن پیونگ‌یانگ اجتناب کند.

 

کیم یو جونگ ضمن محکوم کردن آغاز رزمایش نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی، گفت: بازگشت به روز‌های بهاری، آرام و صلح‌آمیزی که طی سه سال گذشته در شبه‌جزیره کره شاهد آن بودیم، با وجود رزمایش‌های تنش‌زای اینچنینی، دشوار است.

 

خواهر کیم جونگ اون در ادامه ضمن تهدید کره جنوبی درباره تداوم رزمایش‌های مشترک با آمریکا، تاکید کرد: در این صورت توافق نظامی کاهش تنش بین دو کره که در سپتامبر ۲۰۱۸ به امضا رسیده است لغو خواهد شد و از سوی دیگر سازمان مسئول رسیدگی به امور مرزی نیز منحل می‌شود.

 

یکی از مقامات ارشد دولت بایدن چندی پیش خبر از ارتباط پنهانی واشنگتن و کره شمالی داده است و گویا دولت جدید آمریکا به ریاست بایدن که عزم خود را برای تغییر رویکرد در قبال کره شمالی و تشدید فشار‌ها برای خلع سلاح اتمی، جذب کرده است در پشت پرده بار‌ها تلاش کرده تا با کره شمالی تماس برقرار کند که گفته می‌شود این تلاش‌ها از نیمه ماه فوریه برای برقراری تماس دیپلماتیک با کره شمالی بدون پاسخ مانده و حتی دفتر نمایندگی کره شمالی در سازمان ملل نیز پذیرای دیپلمات‌های آمریکایی نبوده است.

 

جو بایدن در رقابت‌های انتخاباتی خود برای ریاست‌جمهوری، «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی را با القاب نامناسب توصیف کرد و گفته بود که دیدار با او را قبول نمی‌کند مگر اینکه پیونگ یانگ برای کاهش زرادخانه هسته‌ای خود اقدام کند.

 

رویترز نیز در این راستا گزارش داده است که، رهبر کره شمالی با وجود تلاش‌های زیاد آمریکا، به دولت بایدن پاسخی نداده است.

 

کره جنوبی نیز در جریان برگزاری رزمایش با آمریکا امیدواری کرده است که کره شمالی نگرشی عالمانه و منعطف نسبت به تمرینات نظامی مشترک سئول با ایالات متحده نشان دهد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------