حمله مسلحانه در موزامبیک و گروگانگیری ۱۸۰ نفر در هتل



 گروگانگیری ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
منابع امنیتی موزامبیک اعلام کردند که گروهکی مسلح پس از حمله به شهر پالما، بیش از ۱۸۰ نفر را در هتلی در شمال این کشور گروگان گرفته‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع امنیتی در موزامبیک اعلام کردند که بیش از ۱۸۰ نفر از جمله کارمندان و کارگران خارجی از سه روز قبل در داخل هتلی در شمال این کشور در محاصره عناصر افراط‌گرای مسلح قرار گرفته‌اند.

 

به گفته شاهدان و سازمان‌های حقوق بشری، پس از حمله عناصر مسلح به شهر پالما که در نزدیکی تاسیسات بزرگ گاز مایع در استان «کابو دلگادو» واقع شده است، چندین نفر کشته شدند.

 

شرکت فرانسوی توتال، سرمایه گذار اصلی در پروژه گاز ۲۰ میلیارد دلاری موزامبیک است که بزرگترین پروژه در آفریقا است. همچنین شش شرکت بین المللی دیگر از جمله اکسون موبیل در این منطقه حضور دارند.

 

عناصر مسلح بعد از ظهر چهارشنبه با حمله به شهر ساحلی پالما، ساکنان را مجبور به فرار به جنگل‌های اطراف کردند، در حالی که کارگران و کارمندان تاسیسات گاز و کارمندان دولت به هتل «عمارولا پالما» پناه بردند که از سوی عناصر مسلح  گروگان گرفته شده‌اند.

 

منبعی محلی گفت: تقریباً کل شهر ویران شده و افراد زیادی کشته شدند. با فرار ساکنان محلی به جنگلها، کارگران شرکت‌های گاز از جمله خارجی‌ها به هتل عمارولا رفته و منتظر نجات هستند.

 

سازمان دیدبان حقوق بشر اعلام کرد که عناصر مسلح به گروهی معروف هستند که منابع محلی آنان را «الشباب» می‌نامند، اما هیچ ارتباط مستقیمی با گروه تروریستی الشباب سومالی ندارد.

 

سایت خبری "News-۲۴" آفریقای جنوبی نیز از کشته شدن یک تبعه آفریقای جنوبی به هنگام حمله عناصر مسلح به شهر پالما خبر داد.

 

یکی دیگر از کارگران شرکت پیمانکاری با توتال گفت که هلی کوپتر‌ها در اوایل روز جمعه بر فراز هتل پرواز کردند تا راهی برای نجات حدود ۱۸۰ نفر گرفتار شده در هتل پیدا کنند.

 

یک کلیپ تصویری تایید نشده منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که چند نفر در اطراف هتل، یک هلیکوپتر و یک فیلمبردار در حال گشت زنی هستند و می‌گویند اوضاع خطرناک است.

 

دولت موزامبیک روز پنج‌شنبه حمله به این شهر را تأیید کرد و گفت که نیرو‌های نظامی عملیات ویژه بیرون راندن عناصر مسلح از شهری که مرکز پروژه عظیم گاز است را آغاز کرده اند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------