آمریکا ۱۰ میلیون دلار برای «سلیم عیاش» جایزه تعیین کرد



 سلیم عیاش,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
دولت آمریکا برای اطلاعاتی که منجر به شناسایی مکان اختفا یا دستگیری «سلیم جمیل عیاش» که در دادگاهی بین المللی پیش‌تر به جرم نقش داشتن در ترور رفیق حریری نخست وزیر پیشین لبنان، محکوم شده بود؛ ۱۰ میلیون دلار جایزه تعیین کرد. 

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: واشنگتن برای اطلاعاتی که منجر به شناسایی مکان اختفا یا دستگیری سلیم جمیل عیاش شود، پاداشی به ارزش ۱۰ میلیون دلار تعیین کرده است.

 

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: عیاش در تلاش برای آسیب رساندن به پرسنل ارتش آمریکا بوده است.

 

عیاش مرداد سال گذشته (۱۳۹۹)، به جرم دست داشتن در ترور حریری، نخست وزیر پیشین لبنان در سال ۲۰۰۵ میلادی، در  دادگاه بین المللی ویژه رسیدگی به این پرونده، به حبس ابد محکوم شده بود.

 

عیاش به عنوان شریک در این «توطئه» و «ارتکاب عمل تروریستی» در قتل «عمد» حریری و ۲۱ نفر از همراهان وی و نقش داشتن در قتل ۱۲۶ نفر دیگر مجرم شناخته شد.

 

دادگاه سه متهم دیگر این پرونده با نام‌های حسن مرعی، حسین عنیسی و اسد صبرا را از اتهامات وارده تبرئه کرد.

 

 قاضی دادگاه بین المللی ویژه رسیدگی به ترور حریری همچنین در جلسه سه شنبه، اعلام کرد که هیچ دلیلی مبنی بر اینکه رهبران حزب الله و مقامات سوریه در این ترور دست داشته‌اند، وجود ندارد.

 

حریری ۱۴ فوریه ۲۰۰۵ توسط افراد ناشناس ترور شد. بر اثر این حادثه سازمان ملل تحقیقاتی پیرامون قتل وی با عنوان دادگاه ویژه برای لبنان آغاز کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------