آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

آمریکا خواستار خروج فوری دیپلمات‌های خود از میانمار شد



وزارت خارجه آمریکا ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
وزارت خارجه آمریکا با اعلام سطح هشدار ۴ در میانمار از تمامی کارمندان آمریکایی به همراه خانواده‌هایشان در میانمار خواست این کشور را ترک کنند. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، درپی تظاهرات گسترده مردمی و خشونت نیرو‌های امنیتی به‌دنبال کودتای نظامی در این کشور، همچنین کاهش رعایت موارد بهداشتی باوجود همه‌گیری کرونا، ایالات متحده آمریکا از دیپلمات‌های خود خواست میانمار را ترک کنند.

 

وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای از تمام کارمندان آمریکایی که حضور آن‌ها در میانمار ضرورتی ندارد خواست به همراه خانواده‌هایشان هرچه سریعتر میانمار را ترک کنند.

 

طبق گزارش رسانه‌های محلی، بیش از ۵۰ نفر از مخالفان کودتای میانمار کشته شدند. خشونت‌ها در شهر‌های یانگون، باگو، ماندالای و مناطق اطراف آن گزارش شده است.

 

به‌دنبال این اتفاقات آمریکا با اعلام سطح هشدار ۴ در میانمار، هرگونه سفر اتباع آمریکایی به این کشور را ممنوع کرده و خواستار خروج دیپلمات‌های خود از میانمار شد.

 

پیش از این نیز آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا پاسخ نیرو‌های امنیتی میانمار به اعتراضات روز شنبه در این کشور را محکوم کرد.

 

همچنین مأموریت سازمان ملل در میانمار نیز سرکوب معترضین در روز شنبه را محکوم کرد و آنرا خونین‌ترین روز از زمان آغاز کودتا ارزیابی کرد.

 

از زمان برکناری «آنگ سان سوچی»، رهبر حزب حاکم میانمار و بازداشت او در اول فوریه، اوضاع این کشور آشفته است و این امر باعث ایجاد اعتراضات گسترده شده است. فعالان ضد کودتا روز شنبه خواستار دور جدیدی از اعتراضات علیه دولت نظامی شدند.

 

نیرو‌های ارتش در هفته‌های اخیر از گاز اشک آور، گلوله‌های پلاستیکی و مسلسل برای پراکنده کردن تجمعات استفاده کرده‌اند.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------