دولت بایدن معامله تسلیحاتی ۲۳ میلیاردی با امارات را اجرایی می‌کند



 بایدن ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
خبرگزاری رویترز گزارش داد دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به کنگره اطلاع داده قرارداد تسلیحاتی امضا شده با امارات که شامل فروش بیش از ۲۳ میلیارد دلار تجهیزات نظامی است اجرا می‌کند.

به گزارش ایسنا، رویترز سه شنبه با انتشار گزارشی اختصاصی به نقل از دو تن از دستیاران کنگره آمریکا اعلام کرد که دولت جو بایدن این معامله تسلیحاتی را پس از آن که اخیرا آن را تعلیق کرد، پیش خواهد برد.

 

منابع مذکور اعلام کردند که دولت بایدن رسما به کنگره در خصوص این قراداد که شامل هواپیماهای پیشرفته F-۳۵ ، هواپیماهای بدون سرنشین مسلح و سایر تجهیزات است، تاکید کرده است.

 

همچنین رویترز به نقل از سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده گزارش داد دولت بایدن قصد دارد به اجرای این معامله ادامه دهد "حتی در عین این که ما در حال بررسی جزئیات و مشورت با مقامات امارات درباره استفاده از این تسلیحات هستیم".

 

تاریخ تخمین زده شده برای فروش سلاح به امارات متحده عربی برای بعد از سال ۲۰۲۵ تعیین شده است.

 

دولت بایدن پیشتر توافق نامه‌های تسلیحاتی مورد تایید دونالد ترامپ، رئیس جمهور سلف خود را برای بررسی به حالت تعلیق درآورده بود.

 

این قرارداد درحالی اجرا می‌شود که برخی از نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا از امارات متحده بابت مشارکت در جنگ یمن که یکی از بدترین فاجعه‌های بشردوستانه در جهان است انتقاد کرده و ابراز نگرانی کرده‌اند که با این توافق تسلیحاتی، تضمین‌های ایالات متحده مبنی بر حفظ "برتری"اسرائیل در منطقه نقض شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------