آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

وزارت دفاع انگلیس: مفقود شدن اسناد محرمانه بر اثر اشتباه فردی" بوده است



وزارت دفاع انگلیس,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
یک مقام ارشد وزارت دفاع انگلیس گفت، به نظر می‌رسد گم شدن اسناد نظامی محرمانه این کشور درباره عبور ناوشکن انگلیسی "دیفندر" از آبهای روسیه در نزدیکی شبه جزیره کریمه به سبب "اشتباه انجام شده از سوی یک فرد" رخ داده است. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شبکه بی.بی.سی روز یکشنبه گزارش کرد، مجموعه‌ای از اسناد طبقه بندی شده وزارت دفاع انگلیس در یک ایستگاه اتوبوس در ناحیه کنت پیدا شده است. این اسناد که تحویل بی.بی.سی داده شدند، حاوی جزئیاتی درباره برنامه‌های لندن در افغانستان بعد از خروج ناتو و همچنین پیش بینی واکنشهای احتمالی روسیه به نقض مرز دریایی خود در دریای سیاه بودند.

 

جرمی کویین، وزیر مشاور در امور تامین دفاعی انگلیس خطاب به مجلس عوام این کشور گفت: به نظر میرسد این یک اشتباه است. من نمیخواهم درباره تحقیقات از پیش قضاوت کنم اما به نظر میرسد که این یک اشتباه انجام شده از سوی یک فرد بوده است.

 

به گفته کویین، این اسناد محرمانه توسط یک مقام ارشد گم شدند و او بعد از آن با وزارتخانه در تاریخ 22 ژوئن تماس گرفت تا گزارش دهد که آنها مفقود شده‌اند. او اضافه کرد، دسترسی این شخص به محتواهای محرمانه معلق شده است.

 

این وزیر ادامه داد: من از بابت رخ دادن این اتفاق متاسف هستم، در ارتباط با آن تحقیقاتی جامع اجرا خواهد شد. او اظهار امیدواری کرد که این تحقیقات "در مدت کمی به اندازه یک هفته" طول بکشد.

 

او در اظهار نظر درباره اینکه آیا این یک جاسوسی بوده گفت، "آشکارا این موضوع تحقیقات است" که به بررسی اقدامات افراد، از چاپ اوراق گرفته تا مدیریت حادثه گزارش شده می‌پردازد.

 

او گفت: اما من خطاب به مجلس عوام تاکید می‌کنم این فرد وقتی از موضوع مطلع شد و دریافت که اسناد گم شده‌اند خودش گزارش داد. به گفته کویین، این اسناد به وزارتخانه بازگردانده شدند.

 

اخیرا ناوشکن انگلیسی "مدافع" (HMS Defender) در تاریخ 23 ژوئن آبهای ارضی روسیه را نقض کرد که این مساله نیروی دریایی روسیه را به شلیک های هشدار آمیز واداشت. لندن به کل وقوع این شلیکها را تکذیب کرد در حالی که سرویس امنیتی اف.اس.بی روسیه ویدیوی این برخورد را منتشر و روایت مسکو از وقایع را تایید کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------