آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اشاره دوباره زلنسکی به احتمال مذاکره با روسیه

ارتش ایالات متحده آمریکا می‌گوید برای اولین بار یک هواپیمای نظامی تحت کنترل هوش مصنوعی در یک نبرد هوایی در مقابل جنگنده‌ای به خلبانی یک…

دختر رئیس جمهور فیلیپین جای پدر را پر خواهد کرد



رئیس جمهور فیلیپین,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
همزمان با اعلام کناره گیری از دنیای سیاست، رئیس جمهور فیلیپین اعلام کرد که دختر وی قرار است در انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور شرکت کرده و نامزد احراز این پست شود. 

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، «رودریگو دوترته» رئیس جمهور فیلپین اعلام کرد که دخترش «سارا دوترته-کارپیو» در انتخابات ۲۰۲۲ نامزد ریاست جمهوری خواهد شد.

 

سارا دوترته در حال حاضر شهردار «داوائو» است.

 

اظهارات فوق در حالی بیان می شود که رودریگو دوترته روز گذشته اعلام کرده بود که در سال ۲۰۲۲ نامزد ریاست جمهوری نخواهد شد و از سیاست کناره گیری خواهد کرد.

 

وی در رابطه با نامزد شدن برای پست معاون ریاست جمهوری، گفت: احساسات قریب به اتفاق فیلیپینی ها این است که من صلاحیت ندارم و دور زدن قانون، نقض قانون اساسی محسوب می شود. امروز من بازنشستگی خود را از سیاست اعلام می کنم.

 

انتظار می رفت رودریگو دوترته به عنوان نامزد معاون رئیس جمهور از جانب حزب خود PDP-Laban که حزب حاکم است، ثبت نام کند، با این حال سناتور «کریستوفر لارنس بونگ تسورو گو» دوست دیرینه او جایگزین وی در این زمینه شده است.

 

پیشتر و در اوایل ماه جاری، دوترته نامزدی معاون ریاست جمهوری در انتخابات ۲۰۲۲ را پذیرفته بود چرا که قانون اساسی این کشور او را از خدمت برای دوره دوم ریاست جمهوری منع کرده بود.

 

رئیس جمهور در فیلیپین برای یک دوره شش ساله انتخاب می شود و پس از پایان دوره، امکان نامزدی مجدد وجود ندارد. رای گیری ریاست جمهوری ۲۰۲۲ در فیلیپین قرار است ۹ ماه مه به عنوان بخشی از انتخابات سراسری ملی برگزار شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------