آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

ارتش اسرائیل نبرد با حزب الله را شبیه سازی می‌کند



 وزارت جنگ اسرائیل,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
مقامات اسرائیلی گفتند، نیرو‌های ارتش اسرائیل و اداره ملی مدیریت امور اضطراری وزارت جنگ اسرائیل، برای اولین بار تمرینات گسترده یک هفته‌ای را آغاز کردند که شبیه سازی جنگ تمام عیار با گروه حزب الله لبنان در شرایط کشمکش‌ها و آشفتگی‌های داخلی است.

به گزارش  صداوسیما، نشریه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل در مطلبی با عنوان "ارتش اسرائیل، نبرد با حزب الله را در شرایط هرج و مرج داخلی شبیه سازی می‌کند" نوشت: هدف از این مانور بررسی این است که سازمان‌های واکنش سریع و اضطراری اسرائیل - یعنی ارتش، پلیس، آتش نشانی و فوریت‌های پزشکی - از اتفاقات ماه مه گذشته که شاهد آتشباری راکتی گروه‌های تروریستی فلسطینی ساکن غزه به سمت اسرائیل، چقدر تجربه کسب کردند. عملیات ۱۱ روزه "عملیات نگهبان دیوارها"، همچنین با شورش‌های گسترده‌ای در آندسته از شهر‌ها و شهرک‌های اسرائیل همراه بود که ساکنانشان را اعراب و یهودیان تشکیل می‌دهند.

 

ژنرال ایتزیک بار رئیس ستاد فرماندهی جبهه داخلی ارتش اسرائیل پیش از شروع این مانور به خبرنگاران گفت: "ما آنچه را که آموخته‌ایم و تجربه کرده‌ایم را در سطوحی که پیش‌بینی نمی‌کردم از نظر جبهه داخلی آزمایش خواهیم کرد. "

 

به گفته بار، این رزمایش که از روز یکشنبه آغاز شد و تا روز پنجشنبه ادامه می‌یابد، همچنین قرار است یک درگیری نظامی بزرگ را در شرایط اختلافات داخلی شبیه سازی می‌کند.

برخلاف ماه مه، که اسرائیل با حماس جنگید، این رزمایش درگیری در لبنان و سوریه را شبیه سازی خواهد کرد که شاهد حضور حزب‌الله بسیار قدرتمندتر، که یک ارتش تروریستی با بیش از صد هزار راکت و موشک با برد‌های مختلف، و همچنین مقادیری کمتر، اما همچنان قابل توجه از موشک‌های هدایت‌شونده دقیق است، و به عنوان یک مشکل بالقوه مهم برای اسرائیل تلقی می‌شود. برخی از مقامات نظامی اسرائیل، حزب الله را پس از یک سلاح هسته‌ای ایران، دومین تهدید جدی برای اسرائیل ارزیابی کرده اند.

 

این رزمایش بر اساس پیش‌بینی‌های واقعی اداره اطلاعات نظامی، از جمله حملات شیمیایی، حملات مستقیم به تأسیسات ذخیره‌سازی مواد شیمیایی سمی در داخل اسرائیل، ازدحام در بیمارستان‌ها و قطع برق در سراسر کشور، پیامد حملات موشکی و راکتی گسترده به اسرائیل را شبیه سازی و بررسی می‌کند.

 

یورام لاردو Yoram Laredo اداره ملی مدیریت امور اضطراری وزارت (جنگ اسرائیل) به خبرنگاران گفت:"ما سندی داریم که می‌توانیم به آن استناد کنیم که یک جنگ چند جبهه‌ای از نظر دامنه و اهمیت آن چگونه خواهد بود. بنابراین، با سناریویی که داریم، دقت ما در رویداد‌های احتمالی و اینکه چگونه می‌توانیم تمرین شبیه سازی را هدایت و (نقاط ضعف احتمالی را) اصلاح کنیم تا بتواند واقعاً مؤثر باشد، افزایش می‌دهد. "

 

وی افزود:"برخی از جنبه‌هایی که در رزمایش شبیه‌سازی خواهیم کرد شامل: استفاده دشمن از مواد شیمایی برهم زننده تمرکز و خواب آور. ما این موضوع را در طول رزمایش بررسی خواهیم کرد، به ویژه توانایی شناسایی آنها، با محوریت ارائه دستورالعمل‌های روشن، دقیق و نجات بخش به جمعیت غیرنظامی.

 

تمام ادارات دولتی و خدمات اضطراری از جمله پلیس اسرائیل، خدمات آتش نشانی و نجات، خدمات آمبولانس و ... در این تمرین شرکت خواهند کرد.

 

با در ادامه گفت:"آنچه به من به عنوان رئیس ستاد فرماندهی جبهه داخلی مربوط می‌شود: یکی مسئله مهمات هدایت شونده دقیق و تأثیری است که آن‌ها بر توان ما در حوزه هشدار آتشباری دشمن خواهند داشت. دومین مورد، شدت و توان حزب‌الله برای انجام آتشباری راکتی واقعاً عظیم در مناطق جغرافیایی خاص است - من از عبارت "تخریب خط مقدم" استفاده می‌کنم - شلیک به سمت شهرک‌های نزدیک مرز. یک چیز دیگر اینکه: ما می‌خواهیم ببینیم که چگونه آن‌ها (سازمان‌های اضطراری اسرائیل) از تجربیات عملیات نگهبان دیوار‌ها استفاده می‌کنند. ما پس از تحقیقات گسترده، تجربیات زیاد و مهمی فرا گرفته ایم. این تمرین قرار است نحوه اجرای این تجربیات را آزمایش کند.»

واحد اتمی-بیولوژیک-و شیمیایی فرماندهی جبهه داخلی ارتش اسرائیل پاسخ به حملات عمدی شیمیایی در امتداد مرز‌ها و همچنین نشت مواد شیمیایی سمی ناشی از اصابت موشک به کارخانه‌های اسرائیلی، را شبیه سازی خواهد کرد.

 

پرسنل نظامی و غیرنظامی تخلیه جمعی ساکنان شهرک‌های شمالی را در پاسخ به آتشباری راکتی شبیه سازی خواهند کرد، چیزی که ماه مه در جنوب رخ نداد.

 

بیمارستان‌های شمال اسرائیل نیز مراجعه و ازدحام گسترده مصدومان را شبیه‌سازی می‌کنند و بیماران را ملزم می‌کنند تا با آمبولانس یا هلیکوپتر به بیمارستان‌هایی در مرکز اسرائیل فرستاده شوند.

 

ارتش، تعدادی حمله هوایی فرضی را انجام خواهد داد، به ویژه در بخش‌هایی از کشور که اخیراً در نحوه هشدار‌های دریافتی آن‌ها تغییراتی ایجاد شده است. همچنین به منظور تقویت شبکه سامانه هشدار زودهنگام کشور، ارتش اسرائیل برخی از شهر‌ها را به مناطق هشدار چندگانه تقسیم کرده است و آژیر خطر فقط در مناطقی به صدا در می‌آید که محل تخمینی حمله در آن‌ها واقع شده است.

 

در این مانور، علاوه بر پاسخ به حملات خارج از اسرائیل، اختلال در خدمات اورژانس در داخل نیز شبیه سازی خواهد شد.

 

لاردو گفت:"روز اول این رزمایش، به پلیس اسرائیل و شبیه سازی مقابله با شورش‌های داخلی در بسیاری از جبهه‌ها اختصاص خواهد داشت. در این روز، پلیس اسرائیل می‌تواند چالش‌های پیش روی خود را برای آمادگی بهتر تشخیص بدهد. "

 

این اولین باری خواهد بود که اداره ملی مدیریت اضطراری - که با نام اختصاری عبری راحل نیز شناخته می‌شود - به طور مشترک یک رزمایش سراسری را با فرماندهی جبهه داخلی ارتش اسرائیل هدایت می‌کند.

 

اداره ملی مدیریت اضطراری اسرائیل، که در سال ۲۰۰۷ در پی جنگ دوم لبنان تشکیل شد، قرار بود به عنوان یک نهاد نظارتی برای سازمان‌های مختلف واکنش سریع و اضطراری کشور عمل کند و آن‌ها را در مواقع بحران هدایت کند. با این حال، در عمل تا حد زیادی بی‌اثر بوده است، تا حدی به این دلیل که اختیارات آن ناشی از تصمیمات دولتی است که به راحتی قابل تغییر هستند، تا یک مرجع قانون‌گذاری دائمی‌تر. پس از اینکه کارکنان و بودجه این اداره در سال‌های اخیر و تا حدی به دلیل ملاحظات سیاسی از بین رفتند، راحل در طول همه‌گیری ویروس کرونا تقریبا کنار گذاشته شد، یعنی دقیقاً در خلال رویدادی که قرار بود بر آن نظارت کند، نقش آن بی‌اهمیت شد.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------