انگلیس 48 ساعت به فرانسه مهلت داد



وزیر امورخارجه انگلیس ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
وزیر امورخارجه انگلیس در اظهار نظری تند رفتار فرانسه را به دلیل توقیف یک فروند کشتی انگلیسی و تهدید صنعت ماهیگیری این کشور غیر قابل قبول توصیف کرد و هشدار داد که اگر رفتار پاریس ظرف ۴۸ ساعت آینده تغییر نکند سازوکار حل اختلاف را به جریان می‌اندازد. 

به گزارش برنا، «الیزابت تراس» روز دوشنبه در حاشیه اجلاس بین‌المللی آب و هوایی بیان داشت: فرانسوی‌ها تهدیدهای غیرقابل قبولی را علیه صنعت ماهیگیری ما مطرح‌ کرده‌اند. آن‌ها باید دست از این تهدیدها بردارند در غیر اینصورت ما از مکانیسم توافق تجاری با اتحادیه اروپا استفاده خواهیم کرد.

 

وی در گفت‌وگو با شبکه خبری اسکای رفتار پاریس در روزهای اخیر را ناعادلانه خواند و افزود که اقدامات آن‌ها در چارچوب توافق تجاری میان انگلیس و اتحادیه اروپا قابل پذیرش نیست. وزیر امور خارجه انگلیس هشدار داد: اگر کسی در چارچوب این توافق ناعادلانه رفتار کرد شما حق دارید که علیه آن ها اقدام کنید و این کاری است که اگر فرانسوی‌ها عقب نشینی نکنند ما انجام خواهیم داد.

 

تراس رفتار فرانسه را به تحولات سیاسی داخلی فرانسه و انتخابات ریاست جمهوری پیش‌ رو در این کشور نسبت داد و گفت: دو کشور به عنوان متحد یکدیگر باید تمرکز خود را روی حل چالش‌های بین المللی متمرکز کنند. وزیر خارجه انگلیس افزود: این یک بازی حاصل جمع صفر نیست و ما می‌توانیم با هم تجارت و در خصوص مسائل دفاعی و امنیتی همکاری کنیم، اما باید از این تهدیدهای غیرقابل قبول عبور و با هم کار کنیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------