روزنامه وال استریت: البرهان یک روز قبل از کودتا پنهانی به مصر سفر کرد



 ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
یک روزنامه آمریکایی فاش کرد، رئیس شورای نظامی سودان تنها یک روز قبل از کودتا پنهانی به مصر سفر کرده و رئیس دستگاه اطلاعات مصر نیز به خارطوم رفته و برکناری نخست وزیر را خواستار شده بود. 

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه "وال استریت" آمریکا، عبد الفتاح البرهان، رئیس شورای نظامی سودان پس از دیدار با جفری فلتمن، فرستاده آمریکا به شاخ آفریقا و یک روز قبل از کودتا علیه حاکمیت و به دست گرفتن قدرت، پنهانی به مصر سفر کرده بود.

 

این روزنامه آمریکایی در ادامه نوشت: همچنین قبل از کودتا در سودان، عباس کامل، رئیس دستگاه اطلاعات مصر در خارطوم با البرهان دیدار و از دیدار با عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان خودداری کرده بود.

 

سه منبع آگاه به این روزنامه گفتند، عباس کامل در دیدار با البرهان ضمن ابراز نارضایتی مصری‌ها از حمدوک به دلیل تعاملش با اتیوپی در پرونده سد النهضه، به او تاکید کرده بود که "حمدوک باید کنار برود".

 

این منابع افزودند: عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر در سفر مخفیانه البرهان به این کشور به او تضمین‌هایی داد و البرهان نیز به محض بازگشت به سودان عملیات بازداشت تعدادی از مسؤولان غیرنظامی و انحلال کابینه را آغاز کرد.

 

پیشتر فلتمن گفته بود که نظامیان سودان چند ساعت پیش از کودتا به او اطلاع دادند که می‌خواهند بر اساس قانون اساسی راه‌حلی برای نگرانی‌های خود بیابند، در واقع آنها به محض بازگشت ما میز مذاکره را برگردانده و کودتای نظامی کردند.

 

با گذشته حدود یک هفته از لغو حاکمیت غیرنظامی در سودان، برخی منابع نزدیک به حمدوک اعلام کردند که ارتش سودان برای رسیدن به توافقی با حمدوک که او را به جایگاه نخست وزیری بازگرداند، هنوز در حال مذاکره با او است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------