آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

ترامپ: چین به خاطر ویروس کرونا تاوان بدهد



 دونالد ترامپ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا گفت تعرفه کالا‌های چینی باید به عنوان جبران خسارت ناشی از نقش چین در ایجاد ناآرامی و اختلال بوجود آمده به دلیل شیوع کووید-۱۹ افزایش یابد.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه تایمز ؛ این خواسته رئیس جمهوری سابق آمریکا در چهارمین و شب پایانی سخنرانی در سفر تبلیغاتی او به چند منطقه مطرح شده است.

 

ترامپ در گردهمایی دالاس که بیل اوریلی مجری سابق فاکس نیوز هم در آن شرکت داشت - (کسی که به دلیل اتهام رفتار جنسی از این شبکه اخراج شد)- ادعا کرد همه گیری کرونا به دلیل جلوگیری از پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ در آمریکا ابداع شد.

 

ترامپ که از ابتدای شیوع ویروس کرونا در صحبت از این ویروس آن را به چین منتسب می کرد تاکنون بارها چنین اتهامی را علیه پکن و به عنوان بهانه ای برای شکست خود در انتخابات مطرح کرده است.

 

ویروس کرونا موسوم به «کووید۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ اذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

 

ترامپ در دوران ریاستش در اقدامی تلافی جویانه علیه پکن تعرفه کالاهای چینی را از ۲۵ درصد به ۳۰ درصد افزایش داد و از شرکت های آمریکایی خواست تا جایگزین دیگری برای ادامه تجارت به جای چین پیدا کنند.

 

وی با این حال با تحریم المپیک زمستانی چین مخالفت کرده است.

 

دولت جو بایدن رئیس جمهوری کنونی آمریکا اعلام کرده هیچ هیات رسمی از این کشور در بازی های المپیک شرکت نمی کند زیرا چین ناقض حقوق بشر است.

 

مقامات چینی گفته اند سیاسی کردن ورزش بر خلاف منشور المپیک است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------