آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پایگاه‌های دفاع هوایی سوریه هدف حمله اسرائیل قرار گرفت

وزارت دفاع سوریه اعلام کرد حملات امروز اسرائیل پایگاه‌های دفاع هوایی را در جنوب سوریه هدف قرار داد. به گزارش ایسنا؛ وزارت دفاع سوریه اعلام…

طالبان جلوی حصارکشی ارتش پاکستان را در مرز مشترک گرفت



 طالبان ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
مقام‌های افغان می‌گویند، سربازان طالبان در افغانستان به ارتش پاکستان اجازه ندادند تا یک حصار امنیتی در امتداد مرز دو کشور برپا کنند. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، پاکستان به‌رغم اعتراض کابل، بیشتر قسمت‌های ۲۶۰۰ کیلومتر مرز مشترک خود با افغانستان را حصارکشی کرده است.  

 

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان چهارشنبه اعلام کرد، نیروهای طالبان روز یکشنبه به ارتش پاکستان اجازه ندادند در امتداد ولایت ننگرهار در شرق افغانستان حصار مرزی "غیرقانونی" ایجاد کند.

 

او با کم‌اهمیت دانستن این موضوع گفت، همه چیز اکنون عادی است. ارتش پاکستان هم به درخواست برای اظهارنظر واکنشی نداشت.

 

ویدیویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، نشان می‌دهد سربازان طالبان قرقره‌های سیم خاردارها را توقیف کرده‌اند و یک مقام ارشد آنها به سربازان پاکستانی هشدار می‌دهد که دیگر برای حصارکشی مرز تلاش نکنند.

  

خبرگزاری رویترز نتوانست به صورت مستقل این ویدیو را تایید کند. بلال کریمی، سخنگوی طالبان هم گفت این حادثه در دست بررسی است.

 

دو مقام مطلع طالبان که نخواستند نامشان فاش شود، به رویترز گفتند که نیروهای طالبان و پاکستان بابت حادثه مرز رو در روی هم قرار گرفتند و اوضاع شدید است.

 

آنها گفتند که به دنبال این حادثه در روز چهارشنبه، از سمت اراضی پاکستانی‌ها به سمت ولایت کونار افغانستان شلیک خمپاره‌ای صورت گرفت. مشخص نیست که آیا این به تنش مرزی مرتبط است یا خیر. مقام‌ها گفتند که دیده‌اند بالگردهای ارتش افغانستان در آن ناحیه گشت‌زنی می‌کردند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------