نخست وزیر سومالی از مقام خود برکنار شد



 رئیس جمهور سومالی,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
رئیس جمهور سومالی در بحبوحه تنش‌ها بر سر نحوه برگزاری انتخابات پارلمانی، نخست وزیر این کشور را از کار برکنار کرد. 

به گزارش مهر به نقل از دویچه وله، رئیس جمهور سومالی، اختیارات نخست وزیر این کشور را به دلیل اتهامات فساد مالی تعلیق کرد.

 

تعلیق ناگهانی نخست وزیر سومالی از سوی رئیس جمهور این کشور در حالی اعلام شد که این دو مقام سیاسی سومالی بر سر برگزاری انتخابات جاری دارای اختلاف نظر هستند.

 

«محمد حسین روبل»، نخست وزیر سومالی پس از تعلیق از مقام خود گفته است که همچنان به فعالیت‌های انتخاباتی ادامه خواهد داد.

 

دفتر رئیس جمهور سومالی در بیانیه‌ای اعلام کرد که «محمد عبداللهی محمد»، رئیس جمهور سومالی، اختیارات «محمد حسین روبل»، نخست وزیر این کشور را به حالت تعلیق درآورده است.

 

تعلیق اختیارات روبل پس از آن صورت می‌گیرد که او و رئیس جمهور روز یکشنبه وارد جنگ لفظی شدند و یکدیگر را به کم کاری در برگزاری انتخابات پارلمانی متهم کردند.

 

رئیس جمهور سومالی گفته است که اختیارات نخست وزیر به حالت تعلیق باقی خواهد ماند، تا تحقیقات در مورد اتهامات فساد و سو رفتار او دنبال شود.

 

در بیانیه رئیس جمهور سومالی همچنین آمده است که سایر اعضای هیأت وزیران مطابق قوانین و مقررات کشور به وظایف خود ادامه خواهند داد.

 

انتخابات پارلمانی سومالی که از اول نوامبر آغاز شده، قرار بود تا ۲۴ دسامبر به پایان برسد. با این حال، یک نماینده تازه منتخب پارلمان گفت که تنها ۲۴ قانونگذار از ۲۷۵ قانونگذار تا روز شنبه انتخاب شده اند.

 

پیشتر دفتر رئیس جمهوری سومالی اعلام کرده بود که نخست وزیر این کشور یک تهدید جدی برای برگزاری شفاف انتخابات به شمار می‌رود.

 

دفتر نخست‌وزیری سومالی نیز به این موضوع واکنش نشان داد و گفت که رئیس‌جمهور زمان، انرژی و منابع مالی زیادی را صرف ناامید کردن مردم از روند انتخابات ملی کرده و فرآیند انتخابات را از مسیر خود خارج کرده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------