آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

قرنطینه یک شهر 13 میلیونی در چین/ مردم در خانه گرسنگی می کشند



  قرنطینه,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
به مردم شهر شیان گفته شده تا زمان پایان تست گیری عمومی به هیچ عنوان حق خروج از خانه را مگر برای انجام تست یا موارد فوریت های پزشکی ندارند.

 برخی از ساکنان شهر 13 میلیونی شیان چین که تحت سخت گیرانه ترین قوانین قرنطینه اجباری و عدم خروج از منزل هستند، می گویند به دلیل محدودیت های خروج از خانه برای تهیه آذوقه و مایحتاج زندگی تحت فشار هستند و گرسنگی می کشند.

 

 به گزارش عصرایران به نقل از گزارش روزنامه "سان" انگلیس، برخی از ساکنان شهر "شیان " چین می گویند که پس از اعمال قانون ممنوعیت خروج از منزل برای تمامی شهروندان، برای تهیه غذا با مشکل مواجه بوده و با گرسنگی دست و پنجه نرم می کنند.

 

 مقامات شهر شیان چین روز دوشنبه این هفته به 13 میلیون ساکن این شهر گفتند که آنها فقط زمانی اجازه خروج از خانه های خود را دارند که برای شرکت در دور جدیدی از تست های دسته جمعی کووید یا برای فوریت های پزشکی باشد.

 

 قبل از اعمال تدابیر شدید اخیر، هر دو روز یک بار به یک عضو از هر خانواده اجازه داده می شد تا برای خرید مواد غذایی خارج شود، اما از این هفته قوانین سختگیرانه تر شده است.

  

مقامات شهری شیان گفته اند که افراد در مناطق "کم خطر" پس از تکمیل تست های دسته جمعی کرونا و در صورت منفی بودن نتایجشان، اجازه خواهند داشت از خانه خارج شده و کالاهای ضروری را خریداری کنند.

 

شیان روز سه‌شنبه (دیروز) 175 مورد جدید ابتلا به کرونا را ثبت کرد.

 

دولت چین که در تدارک بازی های المپیک زمستانی پکن است، از زمان شیوع ویروس کرونا در شهر ووهان، به سختگیرانه ترین شکل ممکن، سیاست "به صفر رساندن کووید" خود را ادامه می‌دهد و در آستانه بازی های المپیک زمستانی این سخت گیری حتی بیشتر هم شده است.

 

خیابان های شهر شیان چین در پی اعمال قوانین سختگیرانه قرنطینه اجباری در خانه/ گتی ایمجز

  قرنطینه,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

 

شهر شیان هم اکنون به کانون شیوع ویروس کرونا تبدیل شده و شهرهای نزدیک آن نیز مواردی از ابتلا را گزارش کرده اند. 

 

شیان از هفته گذشته قرنطینه شده و کسی اجازه خروج از آن را ندارد و مقامات شهری از پایان این محدودیت به محض اتمام انجام تست از تمامی 13 میلیون ساکن این شهر می گویند.

  

برخی از شهروندان شیان از طریق رسانه های اجتماعی درخواست کمک کرده اند و گفتند که "گرسنه" هستند و از همسایه ها خواستند تا برای آنها خوراک تهیه کنند.

  

یکی از شهروندان ساکن شیان در صفحه مجازی "ویبو" (موسوم به فیسبوک چینی) نوشت: "من دارم از گرسنگی می میرم... هیچ غذایی وجود ندارد، مجتمع مسکونی ما به من اجازه نمی دهد بیرون بروم، و آخرین خوراکی های در خانه من که نودل فوری بودند تمام شده اند... لطفا کمک کنید!"

  

شهروند دیگری نیز نوشته: "من نمی خواهم بیشتر از این بشنوم که همه چیز خوب است... مدام ادعا می شود که غذا در قرنطینه برای افراد تامین می شود، من که چیزی ندیدم."

  

گفته می‌شود که افزایش شیوع موارد کووید در شیان ناشی از سویه دلتا بوده و گمان می‌رود این سویه از پاکستان به این شهر نفوذ کرده است.

  

اقدامات قرنطینه روز پنجشنبه گذشته در شیان اعمال شد، زمانی که آزمایش‌های انبوه نشان داد که یک فرد مبتلا از قرنطینه فرار کرده و ویروس را منتشر کرده است.

  

شیان تاکنون در مجموع 810 مورد ابتلا به کووید را گزارش کرده است که بزرگترین میزان ابتلا به ویروس کرونا از زمان ظهور ویروس در شهر ووهان است.

  

این بزرگترین قرنطینه جمعیت چین از زمان قرنطینه شدن ووهان در اوایل سال 2020 است که بر 11 میلیون نفر تاثیر گذاشت.

 

کارگران شهر روز یکشنبه برای ضدعفونی کردن فضاهای عمومی به بیرون فرستاده شدند و به مردم محلی هشدار داده شد تا زمانی که تمامی اماکن عمومی شهر ضدعفونی نشده در صورت خروج اضطراری از خانه برای انجام تست یا موارد فوریت پزشکی، به چیزی دست نزنند.

 

عکس: گتی ایمجز 

  قرنطینه,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

 

با شروع دور پنجم تست های دسته جمعی، محدودیت ها در شهر شیان از عصر دوشنبه این هفته تشدید شد.

 

 نتایج تست ها تاکنون نشان داده است که موارد ابتلا در سراسر شهر و گروه های سنی مختلف پراکنده شده است، و این نگرانی را ایجاد کرده است که موارد واقعی ممکن است بسیار بیشتر از موارد شناسایی شده باشد.

  

خودروها نیز از عصر دوشنبه از تردد در خیابان منع شده اند مگر اینکه فردی برای انجام تست کرونا خارج شود و یا مورد فوری پزشکی داشته باشد.

  

هر شهروند شیان که قوانین را زیر پا بگذارد با 10 روز بازداشت پلیس و 500 یوان جریمه (78 دلار) روبرو می شود.

 

"دونگیان جین" ویروس شناس دانشگاه هنگ کنگ، ضمن تاکید بر بی تاثیر بودن ضدعفونی اماکن عمومی در سطح شهر گفت:" این کار مثل تیراندازی به پشه ها با توپ است.. اگرچه ضدعفونی سطوح داخلی، به ویژه در مکان هایی که افراد آلوده از آنها بازدید می کنند، ضروری است."

  

علاوه بر استان "شانشی" جایی که شهر شیان در آن قرار دارد، مواردی از ابتلا به ویروس در منطقه "گوانگشی" و استان‌های "ژجیانگ"، "گوانگدونگ" و "سیچوان" نیز شناسایی شده‌اند.

  

چین تاکنون موارد اندکی از ابتلا به سویه اومیکرون را ثبت کرده است، اما همه آنها به سفر مرتبط بوده اند و هنوز از شیوع قابل توجه این سویه در داخل چین گزارشی مخابره نشده است.

 

عکس: گتی ایمجز

  قرنطینه,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

 

پیش بینی می شود که دولت چین حداقل تا پایان بازی‌های المپیک زمستانی که قرار است در ماه فوریه در پکن برگزار شود، به سخت گیری های در قالب سیاست " به صفر رساندن کووید" ادامه دهد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------