آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اشاره دوباره زلنسکی به احتمال مذاکره با روسیه

ارتش ایالات متحده آمریکا می‌گوید برای اولین بار یک هواپیمای نظامی تحت کنترل هوش مصنوعی در یک نبرد هوایی در مقابل جنگنده‌ای به خلبانی یک…

لاپید: اسرائیل تمام تلاش خود را برای تضمین امنیت سربازان روس در سوریه انجام می‌دهد



 لاپید,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی ضمن اشاره به وجود روابط "گرم و دوستانه" بین این رژیم با روسیه تاکید کرد که اسرائیل تمام تلاش خود را برای تضمین امنیت سربازان روس در خاک سوریه انجام می‌دهد.

به گزارش ایسنا ؛لاپید در گفت‌وگویی با شبکه روسی RTVI، که بخش‌هایی از آن جمعه منتشر شد، گفت که روسیه برای اسرائیل "بسیار مهم" است و دو طرف در زمینه‌های امنیتی و تحولات سویه تماس‌هایی دارند.

 

او گفت: " نیروهای روسی در سوریه حضور دارند و این به خودی خود تعهدی را برای ما جهت تامین امنیت سربازان روس تحمیل می‌کند. ما مکانیسم ارتباطی ویژه‌ای داریم. البته روابط دیپلماتیک بسیار دوستانه و گرمی با هم داریم."

 

در سپتامبر ۲۰۱۸، یک هواپیمای نظامی روسیه "ایل-۲۰" در حوالی لاذقیه پس از اصابت موشک توسط پدافند هوایی سوریه در پاسخ به حمله اسرائیل سقوط کرد.

 

وزارت دفاع روسیه هواپیمای رژیم صهیونیستی را مسئول سقوط "ایل-۲۰" دانست و اعلام کرد: ۴ جنگنده اف ۱۶ اسرائیلی هواپیمای روسی را که در مسیر بازگشت به پایگاه حمیمیم بود، به خطر انداختند.  این سانحه منجر به کشته شدن ۱۵ سرباز روسی شد که در هواپیما حضور داشتند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------