شورای امنیت تشکیل جلسه داد/زلنسکی: فرار نکرده ام و در کی یف هستم



  زلنسکی,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
رئیس‌جمهور اوکراین بار دیگر خواستار حمایت اروپا از کی‌یف شد و خطاب به کشورهای اروپایی گفت: اگر ما سقوط کنیم، شما هم سقوط خواهید کرد. 

- رئیس جمهور اوکراین با رد برخی اخبار مبنی بر فرار وی به لهستان و پناه گرفتن در سفارت آمریکا اعلام کرد: من در کی یف هستم و به جایی فرار نکردم

 

وی در ویدئویی که در صفحات اجتماعی خود منتشر کرده گفت: هر روز اطلاعات جدیدی داده می شود مبنی بر اینکه من از اوکراین و از کی یف فرار کردم. من تا کنون اینجا هستم و رئیس دفترم هم حاضر است. کسی به جایی فرار نکرده است

 

نشست فوق العاده شورای امنیت درباره اوکراین/ نشست جدید دوشنبه برگزار می‌شود

به گزارش ایسنا، روز جمعه شورای امنیت سازمان ملل نشستی را به درخواست لندن در پی آتش سوزی در یکی از مراکز آموزشی پس از بمباران نیروگاه اتمی زاپروژیا در اوکراین برگزار کرد.

 

  زلنسکی,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

 

رزماری دی کارلو، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی در سخنرانی خود با بیان اینکه درگیری‌ها در اوکراین باید فورا متوقف شود، گفت: "باید برای جلوگیری از یک حادثه هسته‌ای جدید در اوکراین تلاش کرد."

 

وی همچنین با اعلام استقبال سازمان ملل از توافق روس‌ها و اوکراینی‌ها برای ایجاد کریدورهای امن، افزود: "فاجعه چرنوبیل نمونه‌ای بارز برای حفظ استانداردهای هسته‌ای است."

 

نماینده انگلیس در سازمان ملل تاکید کرد که لندن پس از آتش سوزی در نیروگاه زاپروژیا اوکراین درخواست برگزاری جلسه اضطراری کرده و در سخنرانی خود در شورای امنیت گفت که این قبیل حمله به یک نیروگاه هسته‌ای در اوکراین یک رخداد بی سابقه بوده است.

 

وی ادامه داد: «محاسبات پوتین در مورد مقاومت اوکراین اشتباه بود».

 

نماینده لندن در سازمان ملل با تاکید بر اینکه ادامه جنگ بر رنج اوکراینی‌ها می‌افزاید، خاطرنشان کرد که از نماینده روسیه خواسته است جنگ را متوقف کند.

 

لیندا توماس گرینفیلد، نماینده ایالات متحده در شورای امنیت گفت که تاسیسات هسته‌ای نمی‌تواند بخشی از این درگیری بین روسیه و اوکراین باشد.

 

وی در سخنرانی خود از مسکو خواست نیروهای خود را از تاسیسات هسته‌ای "زاپروژیا" خارج کند و خاطرنشان کرد که "حمله روز جمعه روسیه به زاپروژیا بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا را در معرض خطر قرار داد."

 

او گفت: "پوتین باید با پایان دادن به جنگ فاجعه انسانی را متوقف کند، او باید این جنون را متوقف کند."

 

واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل، به نوبه خود گفت که کی‌یف در تلاش است تا به هیستریک ساختگی را دامن بزند.

 

وی در سخنرانی خود با بیان اینکه صحبت در مورد حمله نیروهای ما به تاسیسات هسته‌ای در اوکراین "دروغ" است، تاکید کرد که نیروهای روسیه در حال حفاظت از نیروگاه اتمی زاپروژیا در اوکراین هستند.

 

وی خاطرنشان کرد که این تاسیسات و شش رآکتور امن هستند و به طور معمول کار می کند.

 

وی همچنین افزود که نیروهای کشورش برای تخلیه امن غیرنظامیان در اوکراین تلاش می کنند.

 

سرگئی کیسلتسیا، نماینده اوکراین در شورای امنیت هم با تأیید اینکه آنچه نماینده روسیه گفت "دروغ" است، انتقادات شدیدی را از شورای امنیت انجام داد و تأکید کرد که "روسیه عمدا به تأسیسات هسته‌ای در اوکراین حمله کرده است. "

 

وی افزود: "نماینده روسیه هیچ اطلاعی از برنامه ریزی پوتین ندارد".

 

 این مسئول اوکراینی افزود که "زیرساخت ها به طور گسترده توسط بمباران روسیه تخریب می شود."

 

وی همچنین افزود: «روسیه به دلیل شکست برنامه‌های خود تاکنون و نیز به دلیل همدلی بین‌المللی با کیف خشمگین است» و از جهان خواست برای کمک به کشورش اقدام فوری انجام دهد.

 

امروز شنبه نیز خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که نشست دوم شورای امنیت درباره اوکراین روز دوشنبه برگزار می‌شود.

 

در این نشست که به درخواست آمریکا برگزار خواهد شد بر موضوع انسانی در اوکراین تمرکز می‌شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------