رئیس جمهور سابق اوکراین: پوتین به حملات اتمی متوسل نمی‌شود



 ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
رئیس جمهوری سابق اوکراین گفته حمله روسیه به کشورش "تراژدی" است که اوکراینی‌ها تصور نمی‌کردند به واقعیت تبدیل شود.

 به گزارش ایسنا، «ویکتور یوشچنکو» رئیس جمهوری سابق اوکراین در گفت‌وگویی با شبکه خبری ای.بی.سی گفت، اوضاع کنونی مردم کشورش را به گونه‌ای "متحد" کرده که نیروهای روسی را "غافلگیر" کرده است.

 

وی ادامه داد: روسیه هرگز در طول تاریخ خود با چنین عزم و روحیه بالای دموکراتیک و آزادی روبرو نشده است. با توجه به این روحیه از درک، یک روسیه خودکامه و مستبد نمی‌تواند اوکراین را شکست دهد.

 

یوشچنکوی ۶۸ ساله که از ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ رئیس جمهوری اوکراین بود، در این مصاحبه از مکانی نامشخص در کشورش ادامه داد: اوکراین با وجود درگیری‌های داخلی در ۲۰ سال گذشته دموکراسی را توسعه داده است. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در یک انزواری مطلق و کامل است و به همین دلیل است که هر روز اعتبارش به عنوان رئیس جمهوری روسیه کاهش می‌یابد و باورهای سیاسی‌اش از جمله تمایلات اتمی به سرعت بی ارزش می‌شود.

 

وی ادامه داد: در مقابل اما ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین برای تحکیم ملت اوکراین به سختی تلاش می‌کند. او کار خیلی مهمی انجام می‌دهد. چنین وحدتی را در ۳۰ سال گذشته شاهد نبوده‌ایم. تراژدی و درد می‌تواند با هم متحد شوند.

 

یوشچنکو در سال ۲۰۰۴ وقتی که در مقابل کاندیدای مورد حمایت کرملین برای انتخابات ریاست جمهوری کارزار انتخاباتی به راه انداخته بود، هدف مسمومیت دیوکسین قرار گرفت اما زنده ماند و با تهدیدها علیه زندگی خود اصلا بیگانه نیست. صورتش برای چندین سال دچار تغییراتی شد و برخی از مقام‌های اوکراینی دولت روسیه را مسئول این حمله می‌دانند. کرملین هرگز رسما به این اتهامات پاسخی نداد.

 

وی با بیان اینکه کشورش "قدردان" تلاش‌های آمریکا و متحدان غربی در "کمک به مردم اوکراین از جمله وضع تحریم‌ها و کمک رسانی هاست" بار دیگر بر ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین تاکید کرد.

 

رئیس جمهوری سابق اوکراین همچنین گفت: پاشنه آشیل دفاع اوکراین حملات استراتژیک هوایی روسیه است. هنگامی که در مورد آنچه سربازان اوکراینی می‌خواهند در میدان جنگ داشته باشند صحبت می‌کنیم، اولین جمله هر سربازی این است "حریم هوایی بر فراز اوکراین بسته شود".

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------