آغاز حمله نیروهای اشغالگر روس به کی‌یف | روسیه سرباز سوریه‌ای به اوکراین فرستاد❗️



رئیس جمهوری اوکراین ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
آخرین اخبار از تجاو وحشیانه روسیه علیه خاک اوکراین,حمله روسیه به خاک اوکراین مشاور رئیس جمهوری اوکراین اعلام کرد که نیروهای روسیه یکشنبه شب گلوله‌باران شهرهای اوکراین در مرکز، شمال و جنوب این کشور را افزایش داده‌اند. 

  به گزارش ایسنا، به نقل از وبسایت روزنامه گاردین، یک مشاور رئیس جمهوری اوکراین گفت: آخرین موج حملات موشکی همزمان با شروع شب، آغاز شد.

 

این مشاور گفت، خارکیف که دومین شهر بزرگ اوکراین بوده و در شمال شرقی این کشور واقع شده است، همچنان در حال مقابله با تهاجم روسیه بوده و تمامی مناطق شهر شمالی "چرنیهیف" نیز تحت حمله موشکی قرار دارد.

 

این مقام، وضعیت "فاجعه باری" را در مناطق "بوچا"، "هوستومل" و "ایرپین" در حومه کی‌یف توصیف کرد، جایی که تلاش‌ها برای تخلیه ساکنان در روز یکشنبه شکست خورد. این مقام افزود، دولت اوکراین تمام تلاش خود را برای از سرگیری تخلیه‌ها انجام می‌دهد.

 

آغاز حمله نیروهای روس به کی‌یف 

ستاد کل ارتش اوکراین: نیروهای روسیه درحال بسیج برای حمله به کی‌یف هستند. نیروهای اوکراینی کنترل شهر چاهیف در شرق خارکیف را دوباره به دست گرفته‌اند.

 

الجزیره از وقوع چندین انفجار پشت سر هم در پایتخت اوکراین خبر داد.  نیروهای روسی از سمت شمال و شمال غرب بسیار به کی‌یف نزدیک شده‌اند.

 

الجزیره همچنین گزارش داد، نیروهای روسی می‌گویند که حمله خود را به کی‌یف آغاز کرده‌اند.

 

رئیس جمهوری اوکراین ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

 

برج تلویزیون خارکیف آسیب دیده است 

در پی حملات موشکی روسیه به کلان‌شهر خارکیف در شرق اوکراین، برج تلویزیون این شهر آسیب دیده است. اوله سینیوبو، رئیس فرمانداری نظامی منطقه گفته است که پخش برنامه‌های تلویزیونی فعلا متوقف خواهد شد. او گفت که متخصصان در صدد رفع مشکلات فنی هستند. از طرف مقامات روسی واکنشی نیامده است.

 

مسکو سه‌شنبه هفته گذشته اعلام کرد حملات هدفمندی به زیرساخت‌های اطلاعاتی سازمان مخفی اوکراین خواهد داشت. زمان کوتاهی پس از آن برج تلویزیونی پایتخت، کی‌یف، هدف موشک قرار گرفت.

 

زلنسکی "سکوت" غرب را محکوم کرد: تحریم‌ها کافی نیستند 

همزمان با اینکه روسیه اعلام کرد حملاتش علیه صنایع دفاعی اوکراین را ادامه می‌دهد، رئیس جمهوری اوکراین "سکوت" غرب را محکوم کرد.

 

رئیس جمهوری اوکراین ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

به گزارش ایسنا، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در پیامی ویدیویی، حملات روسیه را به دلیل "حضور صدها هزار تن" که دراطراف زندگی می‌کنند، "قتل عمد" خواند.

 

او غرب را به دلیل سکوتش در برابر اطلاعیه وزارت دفاع روسیه محکوم کرده و گفت: انگار رهبران غربی حل شده‌اند!

 

او بار دیگر تکرار کرد که تحریم‌های غربی علیه روسیه از شدت کافی برخوردار نبوده‌اند.

 

تماس تلفنی دوباره بنت و پوتین با موضوع دونباس 

یک روز پس از دیدار بنت و پوتین در مسکو، رهبران اسرائیل و روسیه در تماس تلفنی مجدد به طور مفصل در باره دونباس صحبت کردند. کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل می‌گوید در جنگ اوکراین ۳۶۴ نفر کشته ۷۵۹ تن دیگر زخمی شد‌ه‌اند.

 

نقشه نیروهای اوکراین برای انفجار رآکتور 

وزارت دفاع روسیه: نیروهای اوکراینی و گردان نئونازی‌های آزوف در حال برنامه‌ریزی برای منفجر کردن یک رآکتور در مرکز تحقیقات ملی انستیتوی فیزیک و فناوری خارکیف و متهم کردن نیروهای مسلح روسیه به پرتاب راکت به سمت این راکتور آزمایشی هستند.

 

روسیه سرباز سوریه‌ای به اوکراین فرستاد 

 مقام‌های آمریکایی به روزنامه وال‌استریت ژورنال گفته‌اند کرملین در تلاش برای اشغال شهرهای اصلی اوکراین، سربازان سوریه‌ای را برای جنگ‌ کوچه به کوچه ارسال می کند.

 

مقام‌های امنیتی آمریکا حاضر نشده‌اند به این روزنامه بگویند چند سرباز سوریه‌ای برای جنگ در اوکراین آماده شده‌اند اما تاکید کرده‌اند که برخی از آنها هم‌اکنون در روسیه‌اند و برای اعزام به اوکراین آماده می‌شوند.

 

به گزارش روزنامه وال‌استریت ژورنال روسیه به داوطلبان دیرالزور سوریه پیشنهاد داده که  به ازای حقوق ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار برای دوره‌های شش ماهه در اوکراین بجنگند.

 

گفته می‌شود مقام‌های مسکو بر این بارورند که اعزام نیروهای سوریه که با یک دهه جنگ کوچه به کوچه در جریان جنگ داخلی این کشور آبدیده شده‌اند می‌توانند برای اشغال شهرهای بزرگ اوکراین از جمله کیف به این کشور کمک کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------