آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

نخست وزیر انگلیس با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید…

پوتین: در جنگ از سربازان وظیفه استفاده نخواهم کرد / احتمال اقدام یکجانبه آمریکا در تحریم واردات نفت از روسیه



 پوتین,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت که از سربازان وظیفه یا نیروهای ذخیره برای جنگ در اوکراین استفاده نخواهد کرد و نیروهای "حرفه ای" که مشغول انجام "اهداف مشخص" هستند، جنگ را رهبری می‌کنند. 

 به گزارش ایرنا از "اسپوتنیک"، پوتین در یک سخنرانی تلویزیونی به مناسبت هشتم مارس روز جهانی زن خطاب به مردم کشورش گفت: "سربازان وظیفه در این جنگ شرکت نخواهند کرد. همچنین سربازان ذخیره اضافی نیز وجود نخواهد داشت. "رئیس جمهور روسیه افزود:  دستیابی به اهداف مشخص تنها توسط نظامیان حرفه‌ای انجام می‌شود. من مطمئن هستم که آن‌ها امنیت و صلح را برای مردم روسیه به شکلی موثر تضمین می‌کنند. 

 

به گفته وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح این کشور تنها زیرساخت‌های نظامی و همچنین نیروهای اوکراینی را هدف قرار می‌دهند و غیرنظامیان را تهدید نمی‌کنند. پوتین همچنین تاکید کرد که روسیه به خاک اوکراین نیازی ندارد و به دنبال اشغال این کشور نیست. 

 

 درخواست کمک رئیس‌جمهور اوکراین از یهودیان آمریکا

 بعد از دست رد کشورهای اروپایی و آمریکا به سینه «ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین درخصوص برقراری منطقه پرواز ممنوع در کشورش، او این بار دست به دامن یهودیان آمریکایی شد.زلنسکی بامداد سه‌شنبه ضمن مقایسه کردن اقدامات روسیه در اوکراین با ارتش رژیم نازی آلمان در اروپا، از یهودیان آمریکا خواست از وی حمایت کنند.

 

 پوتین,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی به گروه موسوم به «کنفرانس رؤسای سازمان‌های یهودی آمریکا»، گفت: «این یک رفتار کاملا نازی‌وار است. من حتی نمی‌توانم این را به شیوه‌ای متفاوت توصیف کنم».رئیس‌جمهور اوکراین فهرستی از شهرها و مناطقی که به گفته او توسط نیروهای روسی ویران شده اند را خواند و مدعی شد«آنها خودشان را زیر تانک ها می‌اندازند، فقط برای اینکه شما بفهمید اینجا چه خبر است».

 

زلنسکی در ادامه اداهای خود افزود: «روس ها به مردم اجازه نمی‌دهند شهرها و مناطقی را که به آنها حمله کرده‌اند ترک کنند، اجازه نمی‌دهند غذا و آب وارد شود و اینترنت، تلویزیون و برق را قطع می‌کنند».وی اضافه کرد: «همه اینها در زمان نازی‌ها اتفاق افتاد. بقای ملت اوکراین - مسئله مشابه یهودی ستیزی خواهد بود. همه این میلیون‌ها نفر از بین خواهند رفت».رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد که دامنه و مقیاس حمله روسیه به کشورش به همان اندازه غیرمنتظره و ویرانگر بود که حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ برای آمریکایی‌ها بود. 

 

 احتمال اقدام یکجانبه آمریکا در تحریم واردات نفت از روسیه 

در حالی که برخی کشورها از همراهی با تحریم‌های آمریکا علیه روسیه سر باز زده یا گفته‌اند که اعمال تحریم بر بخش انرژی را بررسی می‌کنند، اکنون گفته می‌شود واشنگتن ممکن است به تنهایی برای تحریم واردات نفت از روسیه اقدام کند.

 

دو منبع مطلع به خبرگزاری «رویترز» گفتند که با توجه به عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، آمریکا مایل است بدون مشارکت متحدان خود در اروپا، واردات نفت روسیه را ممنوع کند.

 

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه با سران فرانسه، آلمان و بریتانیا تماس ویدیویی برقرار کرد و در آن گفت که دولت وی همچنان به دنبال حمایت آنها از ممنوعیت واردات نفت روسیه است.

 

شروع مسابقه میلیونی

رویترز بامداد سه‌شنبه به نقل از یک منبع که خواست نامش فاش نشود، نوشت: «کاخ سفید در حال مذاکره با رهبران کنگره آمریکا است که در حال کار بر روی قوانین سریعی هستند که واردات نفت روسیه را ممنوع می‌کند، اقدامی که دولت را مجبور می‌سازد روی یک جدول زمانی سریع کار کند».

 

یک مقام ارشد آمریکایی نیز به رویترز گفت که تصمیم نهایی گرفته نشده است، اما اگر این اتفاق بیافتد، احتمالا واشنگتن در این تصمیم تنها خواهد بود.

 

به نوشته رویترز، آلمان به‌عنوان بزرگترین خریدار نفت خام روسیه، طرح‌های ممنوعیت واردات انرژی را رد کرده است. «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان روز دوشنبه گفته بود که برلین در حال تسریع برنامه‌های خود برای گسترش استفاده از منابع انرژی جایگزین است، اما نمی‌تواند واردات انرژی روسیه را یک شبه متوقف کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------