سازمان ملل: شمار پناهجویان اوکراینی به مرز دو میلیون نفر رسید



 پناهجویان اوکراینی ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
کمیسر عالی سازمان ملل با هشدار اینکه موج بعدی پناهجویان اوکراینی که بعد از موج اول و در روزهای بعدی می‌رسند؛ افرادی آسیب‌پذیرتر اند، اعلام کرد شمار این پناهجویان امروز یا فردا از مرز دومیلیون نفر عبور خواهدکرد. 

به گزارش ایرنا از رویترز، فیلپو گراندی افزود: در صورت ادامه درگیری روسیه و اوکراین، شاهد سیل پناهجویانی هستیم که نه با کسی در کشور مقصد ارتباطی دارند و اندوخته‌ای برای گذران زندگی.

 

وی اظهار داشت: شرایط برای مدیریت پناهجویان برای کشورهای اروپایی پیچیده‌تر خواهد شد و همه در اروپا و دیگر کشورها باید بیشتر با آنها همدردی کنند و همبستگی نشان دهند. 

 

گراندی همچنین افزود: تعداد پناهجویان اوکراینی در روز سه شنبه یا چهارشنبه از مرز ۲ میلیون نفر خواهد گذشت.

 

به دنبال عملیات نظامی بامداد پنجشنبه (پنجم اسفند) نیروهای روسیه در اوکراین، این جنگ اکنون وارد سیزدهمین  روز خود شده و همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.

 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اعلام کرده عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است. روسیه اقدامات خود در اوکراین را "عملیات ویژه" می نامد و می گوید برنامه ای برای اشغال اوکراین ندارد.

 

بر اساس آمار سازمان ملل متحد تا دیروز بیش از ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از مردم اوکراین از مرزهای این کشور خارج شده اند که ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به لهستان رفته‌اند. اوکراین ۴۴ میلیون و ۱۳۰ هزار نفر جمعیت دارد و از سمت شرق با روسیه، شمال با بلاروس، غرب با لهستان، اسلواکی و مجارستان، جنوب با رومانی و مولداوی همسایه است. همچنین دریای آزوف و دریای سیاه در جنوب این کشور واقع شده است. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------