آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

صابرین نیوز: حمله اسرائیل به جنوب سوریه و عراق | وزارت کشور عراق وقوع انفجار در این کشور را تکذیب کرد

کانال تلگرامی صابرین نیوز بامداد جمعه گزارش داد که استان سویدا در جنوب سوریه و منطقه ای در عراق هدف حمله اسرائیل قرار گرفته است. به گزارش…

حملات روسیه به اوکراین کاهش یافت | لاوروف: آماده گفت‌وگوی محترمانه با آمریکا هستیم



  حملات روسیه به اوکراین ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
گزارش ها حاکی از کاهش حملات نیروهای روسیه به مواضع نظامیان اوکراین در شهرهای مختلف و باز شدن مسیرهای بشردوستانه برای خروج غیرنظامیان است. 

 به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، نیروهای مسلح اوکراین اعلام کرد: حملات روسیه در اوکراین ادامه دارد اما این حملات به طور قابل ملاحظه ای در روز سه شنبه کند شده است.

 

خبرگزاری اینترفاکس روسیه به نقل از منابع وزارت دفاع این کشور نوشت: روسیه مسیرهای بشردوستانه برای تخلیه غیرنظامیان از کی یف، چرنیهیف، سومی، خارکیف و ماریوپل را شروع کرده است.

 

گارد مرزی لهستان روز سه شنبه اعلام کرد: حدود ۱.۲ میلیون اوکراینی از زمان شروع جنگ در ۲۴ فوریه به لهستان فرار کرده اند. داده های پلیس مرزی اوکراین حاکی از فرار ۲۹۱ هزار و ۸۱ نفر به رومانی است.

 

آژانس پناهندگان سازمان ملل از فرار ۱.۷ میلیون اوکراینی از این کشور خبر داده و اتحادیه اروپا پیش بینی کرده که پنج میلیون اوکراینی در صورت تداوم جنگ از این کشور فرار خواهند کرد.

 

 لاوروف: آماده گفت‌وگوی محترمانه با آمریکا هستیم

وزیر امور خارجه روسیه طی سخنانی خطاب به آمریکا، خواهان حفظ اصول هم‌زیستی مسالمت‌آمیز شد. خبرگزاری اینترفاکس به نقل از سرگئی لاوروف نوشت: «روسیه آماده گفت‌وگوی صادقانه و همراه با احترام متقابل با آمریکاست.» لاوروف ابراز امیدواری کرده که مناسبات دو کشور دوباره عادی شود. 

 

دادستانی آلمان در باره جنایت جنگی در اوکراین تحقیق می‌کند

دفتر دادستانی فدرال آلمان، تحقیقات در باره جنایات جنگی احتمالی روسیه در اوکراین را آغاز کرده است. مارکو بوشمان، وزیر دادگستری به روزنامه "پاساوئر نویه پرسه" گفته که نخستین گام در تحقیقات ساختاری، جمع‌آوری شواهد بدون در نظر داشتن مظنونان خاص است. بوشمان افزوده که اطلاعات و مستندات بعدا برای مسئولیت کیفری افراد لحاظ خواهند شد.

آخرین اخبار از تجاو وحشیانه روسیه علیه خاک اوکراین,حمله روسیه به خاک اوکراین

 

عفو بین‌الملل نیز ارتش روسیه را به "حمله‌های بی‌رویه" در اوکراین متهم می‌کند. این سازمان بخشی از حملات روسیه به غیرنظامیان و زیرساخت‌های اوکراین را مستند کرده است.جنایات جنگی جرایمی هستند که طرفین در جریان درگیری‌های داخلی یا جنگ بین دو کشور مرتکب می‌شوند. دیوان لاهه در همین زمینه تحقیقاتی را علیه روسیه آغاز کرده اما نماینده مسکو از حضور در اولین جلسه این دیوان که به درخواست اوکراین تشکیل شد، خودداری کرد.

 

خروج سریع  مردم از شهر ایرپین  

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، اوکراین نیز تایید کرده است که تخلیه شهر ایرپین آغاز شده است. ایرپین در حومه کی‌یف در درگیری‌های اخیر به طرز مهیبی ویران شده است. ایرینا ورشکوک، معاون نخست‌وزیر اوکراین پیش‌تر گفته بود که برای تخلیه شهر سومی با صلیب سرخ و روسیه توافق شده است. آتش‌بس اعلام شده از سوی روسیه باید تا ساعت ۸ بعد از ظهر ادامه یابد تا مردم شهرهای درگیر بتوانند خود را به نقاط امن برسانند.

 

هشدار پزشکان بدون مرز: مجروحان اوکراینی در مضیقه قرار دارند 

کریستین کاتزن، رئیس سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد که رسیدگی به مجروحان در اوکراین روز به روز دشوارتر می‌شود. او در برنامه صبحگاهی دو شبکه اصلی تلویزیونی آلمان گفت: «حتی داروهای مهم و حیاتی را نمی‌توان به سادگی تامین کرد.»

 

به موازات اقلام دارویی و درمانی، خطر نایاب شدن مواد خوراکی و کمبودهای غذایی شهرهای اوکراین را تهدید می‌کند. در ادوسا از جمله عرضه مواد غذایی به شدت سقوط کرده و مردم از ذخایر خود استفاده می‌کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------