زلنسکی خواهان مذاکرات شفاف با روسیه شد / گفتگوی ماکرون و بلینکن درباره راه‌های توقف جنگ در اوکراین



  زلنسکی,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین خواستار مذاکره بین کی‌یف و مسکو برای پایان دادن به جنگ اوکراین شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، زلنسکی در یک سخنرانی ویدئویی که شامگاه سه‌شنبه توسط دفتر رئیس‌جمهور اوکراین در تلگرام منتشر شد، گفت: جنگ باید پایان یابد، ما باید دور میز مذاکره بنشینیم به شرطی که مذاکرات شفاف و حرفه‌ای و به نفع مردم باشد.

 

زلنسکی همچنین از اقدام جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در ممنوعیت واردات نفت و گاز از روسیه به ایالات متحده استقبال کرد و از اتحادیه اروپا هم خواست تصمیمات سخت علیه روسیه اتخاذ کند.

 

این اظهار نظر رئیس جمهور اوکراین پس از آن مطرح شد که وی در مصاحبه با شبکه ABC اعلام کرد که اوکراین "آماده اولتیماتوم‌ها نیست" اما "راه حلی ممکن" در مورد مسائل اصلی مناقشه برانگیز با روسیه از جمله وضعیت کریمه و جمهوری های دونتسک و لوهانسک دارد.

 

وی آرزو کرد که در نهایت این جنگ همانند فیلم‌های هالیوودی پایانی خوش داشته باشد.

 

گفتگوی ماکرون و بلینکن درباره راه‌های توقف جنگ در اوکراین

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در جریان دیداری در پاریس توافق کردند که به فشار علیه روسیه برای توقف جنگ در اوکراین ادامه دهند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که ماکرون و بلینکن بار دیگر بر لزوم پرداخت بهای سنگین از سوی روسیه تا زمانی که به جنگ در اوکراین ادامه دهد، تاکید کردند.

 

بلینکن عصر سه‌شنبه به عنوان بخشی از تور اروپایی خود که شامل هفت کشور از جمله بازدید از مرز اوکراین و ملاقات با همتای اوکراینی خود بود، وارد فرانسه شد.

 

بلینکن در این سفر به دنبال تقویت وحدت در برابر عملیات روسیه در اوکراین و تاکید مجدد حمایت واشنگتن از متحدانش بود.

 

بلینکن روز سه شنبه در پایتخت استونی اعلام کرد که ایالات متحده در حال تقویت حمایت خود از سه کشور بالتیک عضو ناتو است.

 

بلینکن در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با کایا کالاس، نخست‌وزیر استونی گفت: «مردم استونی که دهه‌ها تحت اشغال شوروی زندگی کرده‌اند، عمیقاً درک می‌کنند جنگی که روسیه در اوکراین به راه انداخته است چقدر اشتباه و غیرقابل توجیه است».

 

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد که "جهان باید از حق اوکراین برای وجود به عنوان یک کشور مستقل، دموکراتیک و آزاد برای تعیین آینده خود دفاع کند."

 

وی افزود: ما از هر وجب از خاک ناتو با تمام قدرت جمعی خود دفاع خواهیم کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------