آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

حفاظت از جان "پمپئو" به اندازه یک وزیر کابینه برای آمریکا هزینه دارد



 پمپئو,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
پمپئو یکی از دهها مقام آمریکایی است که در ترور سردار شهید قاسم سلیمانی به دستور ترامپ، نقش مستقیم داشته است. 

شبکه خبری سی بی اس آمریکا در گزارشی مدعی شده سطح حفاظت برخی مقام های سابق دولت ترامپ از بیم احتمال ترور شدن به دلیل دست داشتن در ترور شهید قاسم سلیمانی، به اندازه مقامات ارشد دولت فعلی آمریکاست.

 

به گزارش عصرایران، بر اساس این گزارش، حضور مایک پمپئو وزیر خارجه سابق ترامپ در کنفرانس سالانه محافظه کاران آمریکا (CPAC) در فلوریدا همه توجه ها را به خود جلب کرده؛ جایی که او در سطح و اندازه یک وزیر و یا یک مقام ارشد دولت آمریکا نیروی محافظ داشته است. 

 

در ژانویه 2022 در گزارشی که از سوی وزارت خارجه آمریکا به کنگره ارایه شده به یک "تهدید جدی و معتبر" علیه جان "مایک پمپئو" و "برایان هوک" نماینده سابق دولت ترامپ در امور ایران اشاره شده است.

 

وزارت خارجه آمریکا تاکید کرده این تهدید به طور مستمر جان این دو مقام سابق آمریکا را تهدید می کند و باید به صورت شبانه روزی تحت حفاظت کامل قرار داشته باشند.

 

پمپئو در ماه های گذشته بارها مدعی شده که جانش در خطر ترور از سوی عوامل ایران است. معلوم نیست او چگونه خواهد توانست در صورت نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری 2024، امنیت جانی خود در روند کارزار انتخاباتی را که نیازمند سفرهای متعدد و سخنرانی در جمع های شلوغ است، حفظ کند. 

 

پمپئو یکی از دهها مقام آمریکایی است که در ترور سردار شهید قاسم سلیمانی به دستور ترامپ، نقش مستقیم داشته است. در صدر این لیست دونالد ترامپ قرار دارد؛ اما ترامپ به دلیل اینکه ثروت هنگفتی دارد توانسته یک تیم حفاظتی پُرو پیمان برای خود استخدام کند.

 

پمپئو هم اینک به اندازه یک وزیر کابینه فعلی تیم حفاظتی دارد و از این حیث برای مالیات دهندگان آمریکایی بسیار پرهزینه است.

 

همچنین طی 2 سال گذشته حداقل 3 تهدید معتبر و جدی علیه جان برایان هوک "از سوی یک قدرت خارجی یا عامل یک قدرت خارجی" که آخرین نمونه آن در نوامبر سال 2021 بوده، تشخیص داده شده است.

 

عکس آرشیوی/ برایان هوک در جریان سفر ژوئن 2020 به اسراییل/ آسوشیتدپرس

برایان هوک,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

 

بر اساس گزارش سی بی اس، دو مقام فعلی و سه مقام سابق آمریکایی مدعی شده اند که این "بازیگر خارجی" ایران است، اما جزییات تهدیدات خاص در ارزیابی‌های ارائه شده به کنگره، توضیح داده نشده است.

 

جامعه اطلاعاتی آمریکا در آخرین گزارش سالانه خود که روز سه شنبه (دیروز) منتشر کرده مدعی شده ایران همچنان یک تهدید معتبر و جدی علیه منافع آمریکا و شهروندان این کشور است و تهران همچنان مشغول توسعه شبکه های وابسته به خود در داخل خاک آمریکاست.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------