روسیه غرب را به تلافی گسترده در قبال تحریم‌ها تهدید کرد | کمک میلیاردی کنگره آمریکا به اوکراین



 تحریم‌های روسیه,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

بر اساس تحریم‌های جدید بریتانیا امکان توقیف هر هواپیمای روسی در حریم هوایی بریتانیا وجود دارد. ممنوعیت پرواز هواپیماهای روسی شامل بخش خصوصی نیز می‌شود. روسیه گفته است که پاسخ تندی به تحریم‌ها خواهد داد.

 

  روسیه غرب را به تلافی گسترده در قبال تحریم‌ها تهدید کرد

روسیه کشورهای غربی و طرفدار غرب را تهدید کرد که به تحریم‌های وضع‌شده علیه روسیه در پی حمله به اوکراین پاسخی تند و گسترده خواهد داد. 

 

خبرگزاری روسی RIA به نقل از دیمیتری بیریچفسکی، رئیس بخش همکاری‌‌های اقتصادی وزارت امور خارجه روسیه، نوشت: «واکنش روسیه سریع، فکرشده خواهد بود و حساس برای کسانی که از آن متاثر خواهند شد.» بر اساس این گزارش اقدام‌های تلافی‌جویانه روسیه در حال بررسی هستند و همه زمینه‌‌ها را در بر خواهند گرفت.

 

کنگره آمریکا با کمک میلیاردی به اوکراین موافقت کرد

رهبران احزاب حاضر در کنگره آمریکا بر سر کمک میلیاردی به اوکراین و متحدان اروپایی به توافق رسیدند. بر این اساس مجلس نمایندگان می‌تواند چهارشنبه ۹ مارس درباره انتقال ۱۳.۶ میلیارد دلار (حدود ۱۲.۵ میلیارد یورو) رای‌گیری کند. این امکان از آخر این هفته برای سنا نیز وجود دارد.

 

روسیه آمریکا و اوکراین را به ساخت سلاح بیولوژیک متهم کرد

خبرگزاری اسپوتنیک نوشت که ارتش روسیه مدعی شده بود که سازمان کاهش تهدیدهای دفاعی پنتاگون در فعالیت بیش از ۳۰ آزمایشگاه بیولوژیک در سراسر اوکراین و تحقیق و نگهداری تعدادی از عوامل مرگبار دخیل بوده است.زاخاروا مدعی شد که داده ها و مواد مربوطه در جریان عملیات این کشور در اوکراین به دست آمده و هنوز معلوم نیست که قطعات سلاح های بیولوژیکی مورد تحقیق در این اماکن معدوم شده یا خیر.

 

 تحریم‌های روسیه,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

وی افزود که حمله روسیه به اوکراین به منظور حفاظت از جمهوری های خودخوانده شرق این کشور، خلع سلاح، نازی زدایی و محو تهدید نظامی نشأت گرفته از اوکراین علیه روسیه بوده و مسکو به دنبال اشغال همسایه غربی خود و سرنگون ساختن حکومت کی یف نیست.

 

روسیه به کشورهای کمک‌کننده به اوکراین هشدار داد

دولت روسیه می‌گوید از طریق سفارتخانه‌های خود به کشورهایی که با ارسال سلاح و داوطلب به اوکراین کمک نظامی می‌کنند، پیام‌هایی ارسال کرده و نسبت به عواقب اینگونه اقدامات هشدار داده است. 

 

 ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تصریح کرد که مسکو این پیام را از طریق سفرای خود به وزارتخانه‌های کشورهای میزبان اعلام کرده و هشدار داده که مسئولیت هرگونه تلاش در زمینه تامین نیرو و تسلیحات برای اوکراین بر عهده این کشورها خواهد بود.

 

بریتانیا تحریم‌های جدید علیه هوانوردی روسیه وضع کرد

بریتانیا از در نظر گرفتن تحریم‌های جدیدی علیه هوانوردی روسیه خبر داد. این تحریم‌‌ها به بریتانیا امکان توقیف هر هواپیمای روسی را می‌دهد. لیز تراس، وزیر امور خارجه بریتانیا گفت: «ممنوع کردن پرواز هواپیماها زیر پرچم روسیه در بریتانیا و تبدیل آن به جرم، آسیب اقتصادی بیشتری به روسیه و اشخاص نزدیک به کرملین وارد خواهد کرد». این تحریم‌ها شامل هواپیماهایی می‌شود که متعلق به افرادی هستند که با روسیه ارتباط دارند یا از سوی این افراد اجاره می‌شوند. در چارچوب این تحریم‌ها همچنین کل صادرات مربوط به صنایع هوافضای روسیه متوقف خواهد شد.

 

کی‌یف به جنگجویان خارجی تابعیت اوکراینی اعطا می‌کند

مقامات کی‌یف اعلام کردند به افرادی که داوطلب جنگیدن برای این کشور علیه روسیه باشند، تابعیت اوکراینی اعطا می‌کند.

 

 شبکه خبری فاکس نیوز با انتشار این خبر افزود: ماه گذشته ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین خواستار ملحق شدن دواطلبان دیگر کشور‌ها در قالب یک یگان بین المللی برای نبرد علیه روسیه شد؛ بنابراین گزارش، «ایون ینین» معاون وزارت کشور اوکراین در این باره گفت، افراد خارجی که در این مورد به اوکراین آمده و داوطلبانه وارد خدمت شوند، کارت خدمت سربازی از سرویس گارد مرزی اوکراین دریافت خواهند کرد.فاکس نیوز در ادامه گزارش داد: فراخوان دولت اوکراین بدنبال بی نتیجه ماندن دریافت و حمایت‌های نظامی از سوی جامعه بین الملل که تمایلی به کمک از خود نشان نداده اند، اعلام شد.

 

۲۰هزار داوطلب از ۵۲ کشور جهان

فاکس نیوز درادامه گزارش داد: «دمیترو کولبا» وزیر امورخارجه اوکراین گفت که از ۲۷ فوریه گذشته (۸ اسفندماه) تاکنون بیش از ۲۰هزار دواطلب از ۵۲کشور جهان به منظور جنگیدن در اوکراین علیه روسیه ثبت نام کرده اند.

 

تارنمای این رسانه آمریکایی نوشت: این جنگجویان داوطلب از کشور‌های اروپایی همچون لهستان، دانمارک و لتونی هستند که دولت‌هایشان تسیهلاتی برای ملحق شدن اتباعشان جهت ورود به این جنگ ایجاد کرده‌اند.

 

فاکس نیوز افزود: «مته فردریکسن» نخست وزیر دانمارک درجریان یک کنفرانس خبری در ۲۷ فوریه گذشته شهروندان کشورش را برای جنگیدن در اوکراین علیه روسیه ترغیب کرد.

 

اردوغان به آتش بسی بلندمدت بین کی‌یف و مسکو امید دارد

، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه به قانونگذاران حزبش گفت:‌ اگرچه اپوزیسیون تلاش‌های دیپلماتیک ما را در برقراری ثبات اوضاع در اوکراین نمی‌بینند، اما کی‌یف و مسکو تمایلات صادقانه ما را ارج می‌نهند.وی ادامه داد: روز پنجشنبه نخستین دیدار بین سرگئی لاوروف و دیمیترو کولبا، وزرای خارجی روسیه و اوکراین در آنتالیا برگزار می‌شود. امیدواریم که این دیدار به آتش بسی با دوام و طولانی مدت در اوکراین منجر شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------