آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

رئیس جمهور اوکراین مجوز استفاده مردم از سلاح را صادر کرد



 رئیس جمهور اوکراین ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
رئیس‌جمهوری اوکراین قانونی را امضا کرد که به همه ساکنان کشورش اجازه می‌دهد در دوره "حکومت نظامی" از سلاح استفاده کنند. 

به گزارش  ایسنا ؛ در این قانون که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین امضا کرد، آمده است: "در طول دوره حکومت نظامی، شهروندان اوکراینی می‌توانند از سلاح‌های مخصوص خود از جمله تپانچه، تفنگ، سلاح‌های ورزشی و تفنگ‌های شکاری استفاده کنند. غیرنظامیان در قبال استفاده از سلاح گرم علیه افرادی که تجاوز مسلحانه به اوکراین انجام می‌دهند مسؤولیتی ندارند. "

 

روسیا الیوم گزارش داد، رئیس جمهوری اوکراین پیشتر از آغاز تشکیل"لژیون بین‌المللی" برای مبارزه با نیروهای روسی در اوکراین خبر داده بود.

 

زلنسکی همچنین تصمیم گرفت خارجی‌هایی را که برای شرکت در جنگ وارد کشور می‌شوند از ویزا معاف کند.

 

رئیس جمهوری اوکراین در خبری دیگر گفت، بیش از ۳۵ هزار غیرنظامی روز چهارشنبه از شهرهای بزرگ کشورش تخلیه شدند و این عملیات روز پنج‌شنبه نیز ادامه خواهد یافت.

 

مسکو و کی‌یف روز چهارشنبه بر سر ایجاد دالان‌های انسانی برای تخلیه غیرنظامین از پنج شهر بزرگ اوکراین از جمله کی‌یف، پایتخت به توافق رسیده بودند.

 

گفته می‌شود که قرار بوده که در این عملیات که روز پنج‌شنبه نیز دنبال خواهد شد دست کم ۱۰۰ هزار غیرنظامی تخلیه شوند اما شرایط جنگی و رعایت نکردن آتش‌بس وعده داده شده مانع تحقق این هدف شده است.

شهر سومی زیر بمباران ارتش روسیه

 

شهر سومی واقع در شمال شرق اوکراین از بامداد روز پنج‌شنبه بار دیگر هدف بمباران جنگنده‌های ارتش روسیه قرار گرفت.

 

یک مقام دولتی در استان سومی ضمن تایید این خبر یادآور شد که هواپیماهای جنگی روسیه مناطق مختلف شهر سومی، مرکز این استان را بمباران کردند.

 

آخرین گزارش‌ها حکایت از آن داد که دست کم سه غیرنظامی از جمله یک نوجوان سیزده ساله و دو زن در جریان بمباران شهر سومی و مناطق اطراف آن کشته شدند و به بخشی از خطوط گاز شهر نیز آسیب وارد آمده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------