آمریکا روسیه را به ارتکاب به جنایت جنگی و نقض اصول ایمنی هسته‌ای متهم کرد



کاخ سفید روسیه  ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
کاخ سفید روسیه را به ارتکاب به جنایات جنگی متهم و ادعا کرد که "نشانه‌های قوی" وجود دارد که نشان می‌دهد روسیه در حال ارتکاب جنایات جنگی در اوکراین است.

 "اندرو بیتس" معاون سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت: همه ما تصاویر ناراحت کننده در اوکراین را دیده‌ایم و از تاکتیک‌های وحشیانه روسیه وحشت زده شده‌ایم. زنان باردار روی برانکارد، آپارتمانی گلوله‌باران شده و خانواده‌هایی که درحال  فرار از این خشونت وحشتناک کشته می‌شوند. ما همچنین گزارش‌هایی از انواع دیگر سوء استفاده‌های احتمالی، از جمله خشونت جنسی دریافت کرده ایم.

 

وی افزود: اگر روسیه عمدا غیرنظامیان را هدف قرار دهد، این اقدام یک جنایت جنگی محسوب می شود. شواهد در حال افزایش است و ما آنها را ثبت می کنیم. نشانه‌های قوی وجود دارد که جنایت جنگی در حال وقوع است و روش فجیع روسیه در انجام این جنگ منجر به جنایات جنگی خواهد شد.

 

لیندا توماس گرینفیلد سفیر آمریکا نیز روز جمعه به وقت محلی در نشست شورای امنیت  روسیه را متهم به استفاده از تریبون شورای امنیت برای انتشار دروغ و اطلاعات نادرست و جعلی به عنوان بخشی از عملیات دروغین مسکو در توجیه استفاده از مواد شیمیایی و بیولوژیکی در اوکراین کرد.

 

سفیر آمریکا روز جمعه به وقت محلی در نشست شورای امنیت گفت که روسیه درحال بازی با سناریویی است که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا ماه گذشته آن را مطرح کرده بود.

 

بلینکن گفته بود که ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه اتهامات ساختگی در مورد سلاح های شیمایی و بیولوژیکی برای توجیه حملات خشن خود علیه اوکراین مطرح خواهد کرد.

 

گرینفیلد افزود: هدف این دروغ ها کاملا روشن و عمیقا نگران کننده است. ما معتقدیم روسیه احتمالا برای ترور یا حمایت از عملیات های نظامی تاکتیکی  از مواد شیمیایی یا بیولوژیکی استفاده خواهد کرد.

 

آمریکا روسیه را به نقض اصول ایمنی هسته‌ای متهم کرد

جنیفر گرانهولم وزیر انرژی آمریکا، روسیه را به نقض اصول ایمنی هسته‌ای در روسیه در حملات خود به کشور اوکراین متهم کرد.

 

به گزارش ایرنا از "الجزیره"، گرانهولم اعلام کرد که آمریکا نگران ادامه تیراندازی نیروهای روسیه به تاسیسات هسته‌ای اوکراین است اما تاکنون هیچ نشت مواد رادیواکتیو در این کشور شناسایی نشده است. 

 

وزیر انرژی آمریکا در بیانیه‌ای گفت: ما درحال بررسی گزارش‌های صدمه به یک مرکز تحقیقاتی هسته‌ای در خارکیف هستیم. حملات روسیه به تاسیسات هسته‌ای اوکراین باید متوقف شود. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------