آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

روسیه یک مسجد را هدف قرار داد | وزارت خزانه داری آمریکا تحریم روسیه را به ارزرمزها می‌کشاند



 اوکراین,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
اوکراین از بمباران یک مسجد در شهر ماریوپول خبر می‌دهد. 

به گزارش شفقنا به نقل از گاردین: وزارت خارجه اوکراین اعلام کرد که نیروهای روسیه مسجدی را در شهر بندری ماریوپل را بمباران کرده‌اند. گفته شده بیش از ۸۰ بزرگسال و کودک از جمله شهروندان ترکیه در آن پناه گرفته‌ بودند.

 

این وزارتخانه مدعی شد که مسجد سلطان سلیمان و همسرش روکسولانا(خرم سلطان) در ماریوپل توسط «متجاوزان روسی» گلوله باران شده است. وزارت خارجه اوکراین جزئیاتی در مورد تلفات این حمله ارائه نکرد.

 

روسیه مدعی است هیچ مکان یا ابنیه غیرنظامی را در تهاجم به اوکراین هدف قرار نمی‌دهد.

 

وزارت خزانه داری آمریکا تحریم روسیه را به ارزرمزها می‌کشاند 

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده روز جمعه دستورالعمل جدیدی صادر کرد که بر طبق آن تبادلات مردم روسیه در حوزه ارزرمزها نیز مشمول تحریم می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دفتر مذکور اعلام کرد شهروندان آمریکایی و شرکت‌های مالک دارایی‌های دیجیتال ملزم به رعایت تحریم‌ها علیه روسیه هستند و این تحریم‌ها تراکنش‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال را نیز شامل می‌شود.

 

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده موسوم به افک در این دستورالعمل تصریح کرده که افراد در ایالات متحده و همچنین صاحبان مشاغلی که با استفاده از ارزهای رمزنگاری شده معامله می‌کنند، باید مراقب تلاش‌ها برای دور زدن مقررات OFAC باشند و باید اطمینان حاصل کنند که در معاملات ممنوعه شرکت نمی‌کنند.

 

این هشدار در شرایطی صادر شده که بسیاری از فعالان صنعت ارز رمز بیم دارند نگرانی‌های برخی از مقامات آمریکایی درباره استفاده از دارایی‌های دیجیتال برای دور زدن تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه پس از تهاجم به اوکراین، کسب و کار آنها را محدود کرده و مانع از خدمات رسانی به اتباع روسیه شود که در حوزه ارز رمز بسیار فعال هستند.

 

مقامات دولت بایدن گفته‌اند بعید است روسیه بتواند از ارز دیجیتال برای دور زدن کامل تحریم‌ها استفاده کند، اما همچنان به شرکت‌ها هشدار می‌دهند که مراقب باشند.

 

در دستورالعملی که روز دوشنبه منتشر شد، شبکه اجرای جرایم مالی دولت آمریکا (FinCEN) اعلام کرد صرافی‌های ارز دیجیتال باید هر گونه فعالیت مشکوک را گزارش کنند، اما اطلاعیه روز جمعه با بیان اینکه صرافی‌ها از مشارکت یا تسهیل انجام تراکنش‌های غیرقانونی منع شده‌اند از حد قبلی فراتر رفته است.

 

صرافی‌های بزرگ ارزهای دیجیتال، از جمله کوین‌بیس و بایننس، تاکنون به درخواست‌ها برای مسدود کردن کاربران روسی، همانطور که برخی از مقامات اوکراینی درخواست کرده‌اند، توجه نکرده‌اند. اما به نظر می‌رسد از این پس مجبور به چنین کاری خواهند شد.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------