واکنش آمریکا به حمله به پایگاه نظامی‌اش در اربیل عراق



 ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به حمله به پایگاه نظامی‌ این کشور در اربیل عراق ادعا کرد: این حمله هیچ خسارت یا تلفاتی در هیچ یک از تاسیسات دولتی آمریکا برجای نگذاشته است. 

خبرنگاران رسانه های آمریکایی به نقل از وزارت  امور خارجه آمریکا شنبه شب به وقت محلی در واکنش به حمله به پایگاه نظامی این کشور در اربیل عراق گزارش دادند: هیچ خسارت یا تلفاتی در هیچ یک از تاسیسات دولتی ایالات متحده آمریکا بوجود نیامده است . این حادثه توسط دولت عراق و دولت اقلیم کردستان در حال بررسی است و شما را برای اظهار نظر به آنها ارجاع می‌دهیم. ما این حمله ظالمانه و نمایش خشونت را محکوم می‌کنیم.

 

رسانه‌های عراقی بامداد یکشنبه گزارش دادند که پایگاه نظامی آمریکا در «اربیل» هدف راکتی قرار گرفته است.

 

به گزارش ایرنا، کانال «صابرین‌نیوز» وابسته به نیروهای مقاومت عراق در این باره افزود که ده‌ها انفجار شهر اربیل را لرزانده و چندین راکت به مجتمع زیرین در استان اربیل، یکی از پایگاه‌ها نظامی آمریکا اصابت کرده است.

 

به گزارش صابرین نیوز، ۱۴فروند راکت به پایگاه‌های آمریکایی واقع در نزدیکی فرودگاه اربیل اصابت کرد.

 

هنوز هیچ گزارشی درباره میزان خسارت های احتمالی جانی و مالی منتشر نشده است.

 

این منبع خبری، نوع راکت‌های شلیک شده را گراد ۱۲۲ میلیمتری دانسته که پایگاه نظامیان آمریکایی در نزدیکی فرودگاه اربیل هدف قرار گرفته است.

 

براساس این گزارش آژیر خطر کنسولگری آمریکا در اربیل کردستان عراق نیز به صدا درآمده است و تمام پایگاه‌های نظامیان ایالات متحده در عراق به حالت آماده باش کامل درآمده‌اند.

 

رسانه های عراقی همچنین اعلام کردند که دو پایگاه سازمان اطلاعات و عملیات ویژه (موساد) رژیم صهیونیستی در اربیل هدف موشک قرار گرفته‌است.

 

به گزارش ایرنا، رسانه‌های عراقی به نقل از منابع امنیتی  افزودند، این پایگاه‌ها مرکز پیشرفته آموزشی بوده و هدف حمله موشک‌های بالستیک قرار گرفته است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------