بلینکن: کمک واشنگتن به اوکراین کمکی در مقابله با تهدیدات است



 بلینکن ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
وزیر خارجه آمریکا ضمن اشاره به اجرای دستور رئیس جمهور این کشور مبنی بر تخصیص کمک فوری نظامی به اوکراین، اعلام کرد که این اقدام کی یف را در مقابله با تهدیدات یاری خواهد کرد. 

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که پشتیبانی اخیر واشنگتن از کی‌یف که روز شنبه توسط «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده تایید شد، به نیروهای اوکراینی کمک می‌کند تا با تهدیدات زرهی و هوایی مقابله کنند.

 

بلینکن در این بیانیه گفت: با استفاده از اختیارات اضافی ارائه شده در تمدید ادامه قطعنامه، امروز فوراً بر اساس هیئتی از سوی رئیس جمهور، به چهارمین برداشت ریاست جمهوری تا سقف ۲۰۰ میلیون دلار برای کمک نظامی بیشتر برای دفاع اوکراین اجازه دادم. این بسته شامل کمک های دفاعی بیشتر برای کمک به اوکراین برای مقابله با تهدیدهای زرهی، هوابرد و سایر تهدیدات خواهد بود.

 

بر اساس این بیانیه، مجموع کمک های امنیتی ارائه شده توسط دولت بایدن به کی یف در حال حاضر بیش از ۱.۲ میلیارد دلار است.

 

پیشتر اعلام شده بود رییس جمهور آمریکا در صدد است تا در روزهای آینده به وزارت خارجه این کشور در خصوص کمک فوری نظامی به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار به اوکراین، دستور دهد که شامل تسلیحات، خدمات نظامی و آموزش برای کی یف است.

 

کنگره آمریکا هم هفته گذشته یک لایحه دو حزبی را تصویب کرد که شامل ۱۳.۶ میلیارد دلار کمک بیشتر برای مردم اوکراین بود و بایدن اعلام کرده است که مشتاقانه منتظر امضای آن لایحه است.

 

گفتنی است که روسیه در ۲۴ فوریه (۵ اسفند) عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هدف این اقدام را «حفاظت از افرادی که به مدت هشت سال توسط رژیم کی یف در معرض قلدری و نسل کشی قرار گرفته اند»، نامید. همچنین این اتفاق پس از آن رخ داد که آمریکا و کشورهای غربی حاضر به ارائه تضمین‌های امنیتی به مسکو نشدند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------