تکذیب درخواست تسلیحاتی روسیه از چین / مسکو: درخواستی برای لغو تحریم‌ها نداریم



  درخواست تسلیحاتی روسیه,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
سفارت چین در آمریکا یکشنبه شب در بیانیه‌ای به گزارش‌های منتشر شده در خصوص درخواست کمک تجهیزات نظامی روسیه واکنش نشان داده و آن‌ها را رد کرد. 

 به گزارش ایرنا از "فرانس ۲۴" چین در این بیانیه تصریح کرد، اولویت چین جلوگیری از تشدید وضعیت متشنج در اوکراین است. 

 

لیو پنگیو سخنگوی این سفارتخانه در بیانیه‌ خود افزود: «وضعیت کنونی در اوکراین واقعاً نگران‌کننده است. اولویت کنونی جلوگیری از تشدید وضعیت متشنج یا حتی از کنترل خارج شدن آن است.»

 

واکنش وزیرخارجه آمریکا به حمله موشکی روسیه در مرز لهستان 

«آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا در حساب کاربری خود در توئیتر گفت که ایالات متحده حمله روسیه به «مرکز بین المللی حفظ صلح و امنیت» را محکوم می‌کند.

 

بلینکن در این ارتباط گفت: «ما حمله موشکی فدراسیون روسیه به مرکز بین المللی حفظ صلح و امنیت در یافوروف، نزدیک مرز اوکراین با لهستان را محکوم می‌کنیم. وحشی گری باید متوقف شود.»

 

درخواستی برای لغو تحریم‌ها نداریم

«سرگئی ورشینین» معاون وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه گفت که روسیه از ایالات متحده و کشورهای عضو اتحادیه اروپا درخواست لغو تحریم‌ها را نخواهد داشت، زیرا فشار غرب مسیر مسکو را تغییر نمی‌دهد.

 

به گفته معاون وزیر امور خارجه روسیه، واشنگتن و اتحادیه اروپا «بسیار تلاش کرده‌اند» تا حد امکان تحریم‌ها را علیه روسیه به‌عنوان وسیله‌ای برای معکوس کردن مسیر کرملین اعمال کنند، «تا ما را مجبور کنند تصمیم‌های گرفته شده را تغییر دهیم، اما هیچ چیزی از این تحریم‌ها حاصل نمی‌شود.»

 

این دیپلمات ارشد روسی خاطرنشان کرد که روسیه «خواهان لغو این تحریم‌ها نخواهد شد»، زیرا دستورات علیه ملت ما غیرقانونی است و علاوه بر این، تحریم‌ها به عنوان ابزاری برای اعمال فشار غرب کارایی ندارند. ورشینین گفت: «ما درخواستی برای لغو این تحریم‌ها نخواهیم داشت. ما به سادگی با تکیه بر دوستان و همفکرانی که داریم، اقتصاد خود و توانایی خود را برای توسعه مستقل دنبال خواهیم کرد.»

 

اسلواکی بیش از ۲.۳۵ میلیون دلار سلاح به اوکراین می‌دهد

روزنامه «پراودا براتیسلاوا» گزارش داد، دولت اسلواکی در جلسه فوق العاده یکشنبه شب خود تصمیم گرفت به اوکراین مهمات و تسلیحات نظامی به ارزش ۲.۱۵۵ میلیون یورو (بیش از ۲.۳۵ میلیون دلار) بدهد.

 

به نوشته این روزنامه، این مهمات در راستای درخواست کی یف به اوکراین اعطا می‌شود.

 

این دومین بار در هفته گذشته است که کابینه وزیران اسلواکی تحویل محموله نظامی به اوکراین را به صورت رایگان تصویب می‌کند.

 

۱۸۰ نظامی خارجی در اوکراین کشته شدند

ارتش روسیه ادعا کرد در یک عملیات با سلاح‌های دوربرد در اوکراین ۱۸۰ نظامی خارجی کشته شدند و محموله بزرگی از تسلیحات خارجی منهدم شد.

 

جانسون: انگلیس به حمایت از اوکراین ادامه می‌دهد

به گزارش بامداد دوشنبه ایرنا از روزنامه گاردین، سخنگوی دفتر نخست وزیر انگلیس در توضیح گفت وگوی صورت گرفته میان جانسون و زلنسکی گفت: رهبران دو کشور قتل "برنت رنو" (خبرنگار کشته شده در اوکراین) و تعداد بی‌شماری از اوکراینی‌های بی‌گناه و ربودن شهرداران دنیپرودنه و ملیتوپل را محکوم کردند.

 

  درخواست تسلیحاتی روسیه,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

جانسون در ادامه حمایت انگلیس از اوکراین را تشریح کرد و افزود: بریتانیا به دنبال گزینه‌های بیشتر برای تقویت توانایی‌های دفاعی اوکراین از طریق همکاری با شرکا از جمله برگزاری نشست روز سه‌شنبه نیروهای اعزامی مشترک در لندن است.

 

مکرون و بایدن بر تقویت تحریم‌های روسیه توافق کردند

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه عصر یکشنبه (به وقت محلی) در تماس تلفنی با جو بایدن همتای آمریکایی‌اش درباره حمله روسیه به اوکراین گفت وگو کرد و طرفین در این رایزنی بر تقویت تحریم‌های مسکو توافق کردند. 

 

ر اساس بیانیه کاخ سفید، روسای جمهور دو کشور در این گفت وگوی تلفنی تعاملات دیپلماتیک اخیر را بررسی کرده و بر تعهد خود برای پاسخگو ساختن روسیه به خاطر اقدامات آن و حمایت از دولت و مردم اوکراین تاکید کردند.

 

در همین حال یک مقام آگاه فرانسوی گفت: بایدن و مکرون توافق کردند که تحریم‌های روسیه را تقویت کنند و با حمایت از اوکراین، تمام اقدامات برای توقف درگیری‌ها را انجام دهند.

 

مکرون همچنین عصر یکشنبه (به وقت محلی) با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین گفت وگو کرد. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------