ایلان ماسک، پوتین را به مبارزه تن به تن فراخواند



 ایلان ماسک ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
ایلان ماسک، ثروتمندترین مرد جهان، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، را به نبردی تن‌ به تن بر سر اوکراین فراخواند. 

 به گزارش ایسنا، به نقل از فرانس ۲۴، این کارآفرین میلیاردر که بنیانگذار شرکت هوافضای اسپیس ایکس است، از رهبر روسیه خواست به جای آن که سربازانش را به جنگ در آن سوی مرزها بفرستد، خود پا به صحنه  نبرد بگذارد.

 

او با مخاطب قرار دادن صفحه رسمی انگلیسی ولادیمیر پوتین، نوشت: «من بدین‌ وسیله ولادیمیر پوتین را به مبارزه‌ای تن به تن دعوت می‌کنم.» و به روسی افزود: «آیا این مبارزه را می‌پذیرید؟»

 

او در پاسخ به یکی از ۷۷ میلیون دنبال کننده‌اش در توییتر درباره آن که چقدر جدی است، نوشت: «کاملا جدی»، و افزود: «اگر پوتین می‌توانست به راحتی غرب را تحقیر کند، این دعوت به مبارزه را می‌پذیرفت. اما نمی‌تواند.»

 

کرملین تاکنون هیچ واکنشی به این توییت ایلان ماسک نشان نداده است.

 

ایلان ماسک ۵۰ ساله که زاده آفریقای جنوبی است، پیشتر حمایت خود را از کی‌یف نشان داده بود. او همچنین به درخواست کی‌یف برای فعال کردن سرویس اینترنتی ماهواره‌ای استارلینک در اوکراین و ارسال تجهیزات برای اتصال در مناطقی که ارتش روسیه به آن‌ها حمله کرده است، پاسخ مثبت داد.

 

ایلان ماسک در توییتر بسیار فعال است. در ماه فوریه و زمانی که تنظیم‌گر بازار سهام ایالات متحده، او و شرکت تسلا را جریمه و محدود کرد، آن نهاد را به نقض آزادی بیان خود متهم کرد.

 

ماسک که علاقه زیادی به ابراز وجود در فضای رسانه‌ای دارد، در پیامی نیز از معترضان کانادایی که مخالف محدودیت‌های کرونایی دولت بودند، حمایت کرد و جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، را با آدولف هیتلر مقایسه کرد، اما کمی بعد آن را حذف کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------