آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

ترامپ: از حمله پوتین به اوکراین شگفت‌زده شدم/فکر می‌کردم مذاکره کند



 ترامپ ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
رئیس جمهوری سابق آمریکا در مصاحبه‌ای گفت از مشاهده این که ولادیمیر پوتین تهدیدش برای حمله به اوکراین را عملی کرد "شگفت‌زده"‌ شد. 

به گزارش ایسنا، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری سابق آمریکا که روابط کاری نزدیکی را با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در دوره ریاست جمهوری‌اش داشته، در مصاحبه‌ای با نشریه واشنگتن اگزماینر این حمله را به عنوان "جنایت علیه بشریت" محکوم کرد، اما پوتین را از بابت به رسمیت شناختن استقلال دو "جمهوری" جدایی‌طلب شرق اوکراین دو روز قبل از شروع حمله نیروهای روسیه به اوکراین "بسیار زیرک" خوانده است.

 

او همچنین از بابت خودداری از انتقاد مستقیم از پوتین هم مورد انتقاد دموکرات‌ها و هم جمهوری‌خواهان قرار گرفته است.

 

ترامپ در اظهاراتش گفت این احساس را داشته که پوتین قصد دارد با اوکراین وارد نوعی مذاکره شود.

 

او در این مصاحبه که سه‌شنبه منتشر شد، گفت:‌ من شگفت‌زده شدم. فکر می‌کردم زمانی که او (پوتین) سربازانش را به مرز فرستاد، درگیر مذاکره است. فکر می‌کردم که او مشغول مذاکره کردن است. من به این فکر می‌کردم که این هر چند راه سختی برای مذاکره است، اما راهی هوشمندانه برای مذاکره کردن است.

 

این رهبر پیشین کاخ سفید اضافه کرد: تصور من این بود که او قرار است معامله خوبی را با آمریکا داشته باشد، همانطور که هر کس دیگری این گونه عمل کرده، همانطور که شما می‌دانید، همچون هر معامله تجاری دیگری. ما تا زمانی که من وارد عمل نشدم، هرگز یک توافق تجاری خوب منعقد نکردیم.

 

ترامپ اظهار کرد: و سپس او (پوتین) ورود پیدا کرد - و من فکر می‌کنم او تغییر کرده است. فکر می‌کنم او تغییر کرده است. این یک چیز بسیار ناراحت‌کننده برای جهان است. او بسیار عوض شده است.

 

 دونالد ترامپ گفت که از بابت رابطه‌اش با پوتین مورد هجمه "ناعادلانه" قرار گرفته است. او بیان کرد: من نسبت به پوتین بسیار بسیار سرسخت بوده‌ام. در عین حال، من با او خیلی خوب کنار آمدم. اما با اکثر (رهبران جهان) خیلی خوب کنار آمدم. وقتی به آن فکر می‌کنید، چه کسی سختگیرتر از من در برابر روسیه بود؟

 

به گزارش واشنگتن اگزماینر، ترامپ همچنین دوباره ادعا کرد که اگر دوباره رئیس جمهور آمریکا می‌شد، پوتین به اوکراین حمله نمی‌کرد. و او مدعی شد که با متوقف کردن پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم ۲ و وارد ساختن "میلیاردها و میلیاردها دلار" به ائتلاف ناتو در مقابل روسیه ایستادگی کرد.

 

رئیس جمهوری سابق آمریکا گفت: اکنون تمام آن پول دارد علیه روسیه خرج می‌شود، بنابراین من این کار را کردم.

 

با این حال، مقامات دولت سابق ترامپ گفته‌اند که اقدامات و اظهارات او از بسیاری جهات باعث جسور شدن پوتین شد و راه را برای حمله به اوکراین هموار کرد.

 

از سوی دیگر به گزارش ایندیپندنت، دونالد ترامپ در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز گفت، تصمیم ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه برای حمله به اوکراین ناشی از تمایل او به ایجاد دوباره اتحاد جماهیر شوروی است و در پشت این تصمیم پوتین "عشقی فراوان" وجود دارد. ترامپ در مصاحبه با برنامه رادیویی جینین پیرو، مجری فاکس نیوز گفت، پوتین "می‌خواهد کشورش را بزرگ‌تر کند یا می‌خواهد آن را به وضعیتی که قبلا داشت بازگرداند" هرچند "عملا این برنامه به خوبی کار نکرد."

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------