آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

سفیر چین: از قبل درباره حمله روسیه مطلع نبودیم/مساله تایوان و اوکراین کاملا متفاوت هستند



 سفیر چین,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
سفیر چین در آمریکا با انتشار مقاله‌ای به تشریح مواضع کشورش در قبال جنگ اوکراین پرداخت. این مقام با تاکید بر اینکه کشورش از قبل درباره برنامه‌های مسکو مطلع نبوده است، مرتبط کردن اوکراین و تایوان را اشتباه و دو مساله کاملا متفاوت دانست. 

به گزارش ایسنا، کین گانگ، سفیر چین در آمریکا با انتشار مقاله‌ای در نشریه گاردین نوشت: «بسیاری از آمریکایی‌ها به طرز قابل درکی تلاش می‌کنند بفهمند که چین همچنان که بحران در اوکراین بالا می‌گیرد، در چه موقعیتی قرار دارد، بنابراین می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم و به طور کامل در این خصوص توضیح دهم و هرگونه سوءتفاهم و شایعه را برطرف کنم.

 

ادعاهایی وجود دارد مبنی بر اینکه چین از اقدامات نظامی روسیه اطلاع قبلی داشته و از روسیه خواسته آن را تا پایان بازی‌های المپیک زمستانی به تاخیر بیندازد. شایعاتی در مدت اخیر همچنین ادعا کردند که روسیه به دنبال کسب کمک نظامی از چین است. بگذارید به شکلی مسئولانه این را بگویم که ادعاهایی مبنی بر این که چین از این جنگ خبر داشت، با آن موافق بوده یا به طور ضمنی از آن حمایت کرده است، صرفاً اطلاعات غلط و گمراه‌کننده هستند. هدف همه این ادعاها سرزنش و لجن‌پراکنی علیه چین است. بیش از ۶۰۰۰ شهروند چینی در اوکراین بودند. چین بزرگترین شریک تجاری هم برای روسیه و هم اوکراین بوده و بزرگترین واردکننده نفت خام و گاز طبیعی در جهان است. جنگ بین روسیه و اوکراین هیچ سودی برای چین ندارد. اگر چین از بروز این بحران قریب‌الوقوع اطلاع قبلی داشت، ما تمام تلاش خود را می‌کردیم تا از آن جلوگیری کنیم.

 

چین متعهد به سیاست خارجی مستقل مبتنی بر صلح است. چین به عنوان یک حامی سرسخت عدالت، موضع خود را بر اساس محاسن موضوع تعیین می‌کند. در مورد اوکراین، موضع چین عینی و بی‌طرفانه است؛ اهداف و اصول منشور سازمان ملل باید به طور کامل رعایت شوند. حاکمیت و تمامیت ارضی همه کشورها از جمله اوکراین باید رعایت شود. نگرانی‌های امنیتی مشروع همه کشورها باید جدی گرفته شوند. و باید از هرگونه تلاشی که به حل مسالمت‌آمیز بحران کمک می‌کند، حمایت شود.

 

با توجه به این، تهدیدات علیه نهادها و شرکت‌های چینی، آنگونه که از سوی برخی از مقامات آمریکایی مطرح می‌شوند، غیر قابل قبول هستند. نه جنگ و نه تحریم نمی‌توانند صلح را تامین کنند. استفاده از چماق تحریم‌ها علیه شرکت‌های چینی در حالی که به دنبال جلب حمایت و همکاری چین هستید، کارساز نخواهد بود.

 

برخی از افراد مسائل تایوان و اوکراین را به هم مرتبط می‌کنند تا به ریسک درگیری در تنگه تایوان دامن بزنند. این اشتباه است. اینها مسائلی کاملاً متفاوت هستند. اوکراین یک کشور مستقل است، در حالی که تایوان بخشی جدایی‌ناپذیر از قلمرو چین است. مساله تایوان یک موضوع داخلی چین است. منطقی نیست که مردم بر اصل حاکمیت اوکراین تاکید کنند و در عین حال به حاکمیت و تمامیت ارضی چین در تایوان لطمه بزنند. آینده تایوان در توسعه مسالمت‌آمیز روابط بین دو سوی تنگه تایوان و اتحاد مجدد چین نهفته است. ما متعهد به اتحاد مجدد مسالمت‌آمیز هستیم، اما همچنین همه گزینه‌ها برای محدود کردن "استقلال تایوان" را حفظ می‌کنیم. ما امیدواریم که آمریکا با جدیت به اصل چین واحد پایبند باشد و از جدایی‌طلبی "استقلال تایوان" به هیچ شکلی حمایت نکند. برای تضمین صلح و ثبات بلندمدت در سراسر تنگه تایوان، چین و آمریکا باید برای مهار "استقلال تایوان" با یکدیگر همکاری کنند.»

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------