آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

وزیر دفاع آمریکا: آمریکا برنامه ای برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع در اوکراین ندارد



  وزیر دفاع آمریکا,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
وزیر دفاع آمریکا در جدیدترین مواضع خود اعلام کرد که کشورش برنامه ای برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع در اوکراین ندارد. 

به گزارش مهر به نقل از رویترز، «لوید آستین» وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا در جدیدترین مواضع خود اعلام کرد که کشورش برنامه‌ای برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع در اوکراین ندارد.

 

بر اساس این گزارش، وزیر دفاع آمریکا در ادامه نیز اظهار داشت: ایالات متحده آمریکا در جنگ اوکراین حضور نخواهد داشت. این درحالی است که پیشتر هم «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که اعلام منطقه پرواز ممنوع در آسمان اوکراین، به معنای آغاز جنگ جهانی سوم خواهد بود.

 

وی در این باره افزود: همه ما در حد توان نظامی خود به اوکراین کمک می‌کنیم و به دنبال این هستیم که از گسترش این جنگ به کشورهای دیگر و از درگیری‌های هسته‌ای احتمالی جلوگیری کنیم.

 

بورل در ادامه با اشاره به اینکه درخواست ایجاد منطقه پرواز ممنوع مستلزم داشتن توانایی و آمادگی مقابله با هواپیماهای روسی متخلف است، گفت: این موضوع درگیری را به جنگ جهانی سوم تبدیل می‌کند که ما این را نمی‌خواهیم.

 

وی همچنین تصریح کرد که تحریم‌های غربی علیه مسکو، با هدف آتش بس فوری اعمال نشده، بلکه با هدف تضعیف اقتصاد روسیه انجام شده است و هدف از این تحریم‌ها تغییر نظام سیاسی روسیه نیست.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------