آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

تغییر موضع روس‌ها همزمان با افزایش فشار‌های بین‌المللی و مقاومت اوکراین



 اوکراین ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
در یک چرخش استراتژی جدی، یک ژنرال عالیرتبه روس گفته است که هدف اولیه مسکو در اوکراین حاصل شده و حالا کرملین تمرکز خود را بر شرق اوکراین خواهد گذاشت. 

 به گزارش انتخاب، سرگئی رودسکوی فرمانده مدیریت عملیاتی نیروهای روسیه گفته است توان و ظرفیت جنگی نیروهای نظامی اوکراین به طور قابل‌ملاحظه‌ای کاهش یافته و همین به روسیه اجازه می‌دهد که حالا بر "آزادی سازی" منطقه دونباس در شرق اوکراین تمرکز کند. 

 

این در حالی است که پیشتر ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، گفته بود که «نازی‌زدایی هیئت حاکمه اوکراین» (که عموماً به تغییر رژیم تعبیر می‌شود) انگیزه اصلی حمله به اوکراین بوده است.

 

اما مقام‌های امنیتی غرب به بی‌بی‌سی گفته‌اند این اقدام نشان می‌دهد که مسکو می‌داند که استراتژی پیش از جنگش شکست خورده است. یکی از این مقام‌ها گفته است این تغییر استراتژی نشان می‌دهد که مسکو فهمیده است نمی‌تواند همزمان در چند جبهه بجنگد.

 

وزارت دفاع روسیه گفته است جدایی ‌طلبانی که از آنها حمایت می‌کند در حال حاضر کنترل ۹۳ درصد منطقه لوهانسک و ۵۴ درصد ناحیه دونباس را در اختیار دارند.

 

خبرگزاری رویترز به نقل از ژنرال رودسکوی نوشته است "ارتش روسیه ابتدا درنظر داشت عملیات خود را به دونباس محدود کند اما نهایتا گسترش این عملیات نظامی در سراسر اوکراین را برگزید تا به زیرساخت‌های نظامی اوکراین آسیب بزند و بامحدود کردن نیروهای نظامی کیف، توان تقویت جبهه شرق را از این کشور بگیرد."

 

اعلام موضع جدید روسیه این فرصت را به پوتین می دهد که ادعای پیروزی کند. مسکو پیش تر اعلام کرده بود، هدفش غیرنطامی کردن اوکراین است، ادعایی که مقامات غربی همواره آن را رد کرده و بهانه‌ای بی اساس برای سرنگونی دولت اوکراین قلمداد کرده‌اند.

 

روسیه در یکماه گذشته تلفات سنگینی را در این جنگ متحمل شده است.

 

به گزارش خبرگزاری اینترفکس وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که تا کنون ۱۳۵۱ سرباز روس کشته و ۳۸۲۵ سرباز زخمی شده اند. این درحالی است که اوکراین اعلام کرده تلفات ارتش روسیه در این تهاجم بسیار بیشتر است و بیش از ۱۵۰۰۰ سرباز روس جان خود را در این تهاجم از دست داده‌اند.

 

رویترز می‌نویسد به نظر می‌رسد که با فرسایشی شدن جنگ روسیه با اوکراین، مقاومت پیش‌بینی نشده اوکراینی ها و اثرگذاری فشارها و تحریم های بین‌المللی، روسها از مواضع ابتدایی خود در حمله به اوکراین عقب‌نشینی کرده‌اند.

 

ادعاهای یک مقام بلندپایه آمریکایی از وضعیت جبهه‌های نبرد در اوکراین

یک مقام بلندپایه آمریکایی گفته است که نیروهای روسیه برای یورش به کی‌یف، پایتخت اوکراین آماده نیستند.

 

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، این مقام به شرط ناشناس ماندن با گروهی از خبرنگاران در ورشو صحبت کرد.

 

او گفت: «روسیه از آغاز حمله خود به اوکراین، ۱۲۵۰ پرتاب موشک انجام داده است و هواپیماهای نظامی روسیه شروع به پروازهای مکرر کرده‌اند و روزانه ۳۰۰ سورتی پرواز انجام داده و می‌دهند.»

 

این مقام نظامی همچنین مدعی شد: «نبرد برای فتح روستای ماکاریف در نزدیکی کی‌یف ادامه دارد و این درحالی است که نیروهای روسی در حمله به خارکف، دومین شهر بزرگ اوکراین، پیشروی نکرده‌اند. ضمن اینکه نیروهای روس در ۱۵ کیلومتری میکولایف در تلاشی برای قطع ارتباط این شهر جنوبی، متوقف شده‌اند.»

 

او افزود: «ارتش روسیه توانست دفاع ایزیوم را بشکند و تا جنوب دونباس در جنوب شرقی اوکراین پیشروی کند.»

 

تسلیحات ساخت شوروی و آلمان غربی به اوکراین رسید

خبرگزاری آلمان به نقل از مقامات دولتی اوکراین اعلام کرد محموله‌ای متشکل از ۱۵۰۰ موشک ضد هوایی استرلا و ۱۰۰ مسلسل MG۳ از آلمان وارد اوکراین شده است.

 اوکراین ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

 

 آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان پیش‌تر و در روز چهارشنبه اعلام کرده بود که پس از تاخیر در تحویل، تدارکات بیشتر موشک‌های استرلا به اوکراین منتقل می‌شود.

 

عملیات نظامی روسیه در اوکراین باعث شد، آلمان سیاست تاریخی خود مبنی بر عدم ارسال سلاح به مناطق درگیری را تغییر دهد.

 

رویترز به نقل از خانم بربوک گفت: «ما یکی از بزرگ‌ترین تامین‌کنندگان تسلیحات در این شرایط هستیم. این باعث افتخار ما نیست، اما این کاری است که باید برای کمک به اوکراین انجام دهیم.»

 

موشک‌های استرلا در انبارهای ارتش کمونیست آلمان شرقی بود و ساخت شوروی است. اسلحه‌های M۵۳ نیز ساخت آلمان بوده که تولید آن از سال ۱۹۵۹ در آلمان غربی آغاز شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------