بایدن در دیدار با سربازان آمریکایی در لهستان: پوتین "جنایتکار جنگی" است



  بایدن,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
رئیس‌جمهور آمریکا که در جریان سفرش به لهستان، کانون پذیرش میلیونها آواره اوکراینی فراری از جنگ در کشورشان، به دیدار گروهی از نظامیان آمریکایی و آوارگان رفت، در اظهاراتی مجددا رئیس جمهور روسیه را "جنایتکار جنگی" خواند. 

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه ای.بی.سی نیوز، در حالی که وزارت امور خارجه آمریکا اخیرا در یک گزارش رسمی خود نیروهای روسی در اوکراین را به ارتکاب جنایات جنگی متهم کرد، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در یک نشست توجیهی در شهر ژشوف لهستان درباره پاسخ انسانی به بحران جاری، دوباره ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را "جنایتکار جنگی" خواند.

 

بایدن در سخنرانی در کنار آندژی دودا، رئیس جمهور لهستان و سامانتا پاورز، مدیر آژانس توسعه بین المللی آمریکا گفت: تنها کار مهمی که می‌توانیم از ابتدا انجام دهیم این است که اتحاد دموکراسی ها در مخالفتمان و تلاش خود برای کاستن از ویرانی‌های رخ داده توسط مردی که از نظر من به وضوح جنایتکار جنگی است را حفظ کنیم. من فکر می کنم که او از نظر تعریف قانونی نیز اینگونه است. 

 

برنامه این سفر بایدن با کمی تاخیر همراه شد زیرا هواپیمای رئیس جمهور لهستان که به مقصد شهر ژشوف پرواز می کرد مجبور به فرود اضطراری در ورشو شد.

 

  بایدن,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

بایدن و لوید آستین وزیر دفاع دولتش با نیروهای لشکر ۸۲ هوابرد در ژشوف دیدار و از خدمات آنها تشکر کردند و در نهایت با آنها پیتزا خوردند.

 

بایدن گفت: "بسیار سپاسگزارم برای همه کارهایی که انجام می دهید. و این که بگوییم شما بهترین نیروی جنگنده در جهان هستید مبالغه آمیز نیست."

 

اما این رئیس‌جمهور آمریکا در صحبتی ظاهرا خطاب به این گروه اشاره به اعزام سربازان آمریکایی به اوکراین کرد؛ صحبتی که با وجود تاکید چند باره او مبنی بر عدم اعزام نیروهای آمریکایی به اوکراین مطرح و مناقشه ساز شد.

 

بایدن گفت: می دانید، مردم اوکراین شجاعت زیادی دارند، آنها دل و جرات زیادی دارند و من مطمئن هستم که شما این موضوع را مشاهده می‌کنید و زمانی که آنجا باشید آن را خواهید دید. و برخی از شما آنجا بوده اید. شما زنان و جوانانی را خواهید دید که وسط میدان، مقابل یک تانک لعنتی می ایستند و تنها می گویند قرار نیست میدان را ترک کنم و من موضعم را حفظ می کنم. آنها باورنکردنی هستند. اما آنها از ما الهام زیادی می‌گیرند.

 

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به درخواست برای شفاف سازی در مورد این اظهار نظر بایدن عنوان کرد: رئیس جمهور آمریکا صراحتا گفته است ما سربازان آمریکایی را به اوکراین نمی فرستیم و در آن موضوع تغییری ایجاد نشده است.

 

از سوی دیگر به گزارش پایگاه هیل، بایدن در یک موقعیت دیگر با خبرنگاری مواجه شد که از او پرسید چرا فکر می کند، تحریم‌های اخیر علیه دولت روسیه رفتار ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را تغییر می‌دهند در حالی که اقدامات قبلی مانع از حمله مسکو به اوکراین نشد. رئیس جمهور آمریکا با این سوال به تندی برخورد کرد.

 

بایدن در کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل، جایی که در آنجا به دیداررهبران ناتو رفت گفت: بگذارید یک چیز را مستقیما بگویم. من نگفتم که در واقع تحریم‌ها او را منصرف می‌کنند.

 

رئیس جمهور آمریکا در حالی که صدایش را بلند کرد گفت:‌ تحریم ها هرگز بازدارنده نیستند - شما مدام در مورد آن صحبت می کنید - تحریم ها هرگز بازدارنده نمی شوند. حفظ تحریم ها، افزایش درد و تظاهرات، دلیل اینکه چرا من برای برگزاری این نشست ناتو در امروز درخواست کردم، این است که مطمئن باشید بعد از یک ماه ما همچنان اقداماتمان را نه فقط در ماه آینده میلادی و ماه بعدش بلکه برای مدت باقی مانده از کلیت سال جاری میلادی حفظ خواهیم کرد. این روند است که او را متوقف خواهد کرد.

 

بایدن در پاسخ به این سوال که آیا معتقد است اقدامات اخیر ناتو روسیه را به سمت تغییر رویه اش سوق می دهد، گفت: "این چیزی نیست که من گفتم. شما دارید من را به بازی می گیرید. پاسخ منفی است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------